Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Het drama dat weekend heet

Weekenden blijven voor mij echt nog een struikelpuntje wat betreft gezond eten. Vooral als ik in het weekend richting mijn ouders ga, zoals de afgelopen paar weekenden. Hoe dan ook, gelukkig ben ik door de weeks gezond bezig dus blijf ik lekker op gewicht. Maar toch, ik zou er het liefst nog wel een paar kilo vanaf willen!

Naast dit drama, bestaat er gelukkig ook een lichtpuntje aan het weekend. Het hardlopen. Iedere zondagochtend ga ik, als het weer het toelaat, er lekker op uit om de nodige minuten te gaan hardlopen. Ondertussen zit ik, na een ellenlange blessurepauze, weer op de 25 minuten en daar ben ik redelijk trots op! Geen pijntjes meer aan mijn knie, wel zijn daarvoor steken in de plaats gekomen. Nu heb ik door die steken de afgelopen 2 keer mijn rondje moeten onderbreken omdat ik verging van de pijn, maar gelukkig ging het vandaag een stuk beter!

Nadat ik vorige week dit artikel las, kwam ik tot de conclusie dat dit bij mij ook wel eens het probleem kon zijn. Dus vandaag besloot ik om wat langzamer te lopen, meer verharde wegen te pakken en beter te letten op mijn ademhaling. En wat bleek, ondanks dat ik gelijk in de eerste halve minuut van de 25 minuten, steken voelde in mijn onderbuik,hielp het ademhalen gigantisch goed. Ik heb eindelijk weer met plezier gelopen! Bedankt Elsa voor de tip πŸ™‚

Na het lopen heb ik natuurlijk weer flink uitgewandeld met de nodige rek en strek oefeningen enΒ ik was net op tijd klaar voordat de eerste regendruppels alweer naar beneden vielen.

Bovenal kun je dus zeggen dat ik dit weekend trots en minder trots ben op mezelf. Trots dat ik eindelijk die verrekte 25 minuten heb kunnen uitlopen met een snelheid van 9 km/uur (wat voor mij heel snel is) en minder trots dat ik me toch nog niet kan verzetten om van al dat ongezonde lekkers af te blijven. Gelukkig ben ik nog jong en zolang ik op gewicht blijf ben ik eigenlijk alleen maar tevreden!

Fijne zondag nog allemaal πŸ™‚

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

5 gedachten over “Mijn Strijd | Het drama dat weekend heet

Geef een reactie

