Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Mijn Strijd | Verdwaald

Het is weer zondag, dus dat betekent weer een update! Toen ik vanochtend mijn bed uitstapte en uit het raam keek, zag ik een heerlijk zonnetje waardoor ik gelijk in de mood was om te gaan hardlopen. Zo gedacht, zo gedaan. Dus na mijn ontbijt zat ik om 11 uur in de auto op weg naar een bosrijke omgeving waar ik 25 minuten kon gaan hardlopen.

Het bosje wat gekozen was kende ik redelijk goed, want ik heb er vorig jaar winter de nodige kilometers gelopen. Hopend dat ik de route nog kende, reed mijn moeder verder met de hond naar een parkeerplaats verder op (ongeveer 2 km) en was het mijn taak om niet te verdwalen en daar heen te lopen.

Om het maar gelijk te zeggen, die parkeerplaats heb ik nooit bereikt. Na 5 minuten hardlopen kwam ik bij een kruising, waarbij ik dacht te weten waar ik heen moest. Helaas, achteraf gezien ging ik daar al gelijk de mist in. Dus ik liep verder en ik mezelf dacht ik meer en meer punten te herkennen, na wat wandelaars te hebben ingehaald kreeg ik rond de 12,5 minuut gigantisch veel pijn bij mijn middenrif waardoor ik besloot om even te gaan wandelen. Lopend dacht ik de weg te herkennen, totdat ik na 2 minuten wandelen op een andere kruising uitkwam die mij totaal niet bekend voorkwam. Omdat ik wist dat ik links aan moest houden, toch maar besloten om naar links te gaan waar ik na 3 minuten eindelijk van het bospaadje af was en een fietspad tegenkwam. Met de hoop dat ik toch nog redelijk de goede inrichting opliep, niet besloten om terug te lopen maar wat wandelaars de weg te vragen.

Helaas waren ook zij niet bekend, maar konden door middel van gps wel de kant van een voor mij bekende weg aan wijzen. Verder hardlopend kwam ik na ongeveer 7 minuten aan bij een paddenstoel, die mij vertelde dat ik ondertussen 4 km van mijn eindpunt verwijder was. Omdat ik al een goed halfuur bezig was, leek me dat net iets te veel van het goede en besloot ik om naar een dorp 2,4 km verderop te lopen. Na weer een goede 1,4 km hard te hebben gelopen, de tijd ondertussen voor wat het was, kwam ik op het punt dat ik nog maar een kilometer was verwijderd van het dorp en de lucht alleen maar donkerder werd. Daarnaast, kwamen er ook eindelijk meer straatnaam bordjes waarna ik mijn moeder kon bellen om te vertellen dat ik verdwaald was en dat ze me op kon halen in het dorp. Na de volgende kilometer ook maar hard gelopen te hebben, kwam ik eindelijk aan in het dorp waar het onmiddellijk keihard begon te hagelen, ik twijfelde geen moment en dook het eerste beste café in die er was om vriendelijk om een kop thee te vragen en mij te geloven dat er geld in aantocht was. Want wie neemt er nou geld mee tijdens het hardlopen?

Gelukkig vertrouwden ze mij en zo heb ik een goede kwartier in een heerlijk warm café zitten wachten op mijn moeder die me kwam ophalen, ze vertelde me dat ik ondertussen al 7 kilometer verwijderd was van het einddoel.

Uiteindelijk was ik na 2 uur weer thuis, bevroren als wat en smachtend naar de vers gebakken appeltaart van zaterdag. Want naast dat ik deze week heel gezond heb geleefd, heb ik ook de eerste 15EC gehaald van het jaar & dat moest natuurlijk even gevierd worden! Dus ondanks dat ik de taart sowieso al verdiend had, had ik hem nu dubbel en dwars verdiend want ik heb goed een uur hardgelopen gewisseld met kleine stukjes wandelen.

Hoe was jullie zondag?

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

5 gedachten over “Mijn Strijd | Verdwaald

  1. Mooi verhaal, Karlijn! Gelukkig had je je telefoon bij je en heb je er toch een mooie loop van gemaakt. Die appeltaart smaakte vast nog beter na dit avontuur in de kou.

Geef een reactie

