Geplaatst in Inspiratie, Mijn Verhaal

Extreme kortingen

Kennen jullie dat programma Extreme Couponing op de TLC? Het is zeker niet mijn favoriete programma, maar je kan er daadwerkelijk wel wat van leren. Als je er natuurlijk maar niet in doorslaat!

Voor iedereen die het niet kent, het programma draait om, voornamelijk,  Amerikaanse mensen die door kortingsbonnen proberen zo min mogelijk uit te geven bij hun dagelijkse boodschappen. Door de juiste bonnen te gebruiken, bij de juiste acties en de juiste hoeveelheid te kopen, kunnen zij tot wel minimaal 60% besparen, sommige krijgen zelfs geld terug!

Nu is dat couponing in Nederland niet zo groot, maar door een beetje de reclames in de gaten te houden, kun je op de meeste producten al snel 50% besparen en in sommige gevallen ook meer (vooral met membercard’s ). Al komt dat laatste niet veel voor, toch begin ik er langzamerhand een beetje gevoel in te krijgen want de afgelopen week heb ik behoorlijk wat bespaard.

Zoals misschien al bekend, ben ik een gigantisch fan van de Bodyshop. nu heeft de Bodyshop vaak leuke acties van 30% of 25% bij meerdere producten, maar afgelopen weekend had het een nog veel leukere actie. Als member kreeg ik namelijk 50% korting op maximaal 3 artikelen. Al een prima deal opzich, tot iemand mij aansprak dat de rentepunten winkel van de ING ook vaak leuke deals heeft. Wat bleek? Met een bepaalde hoeveelheid rentepunten kon je een tegoedbon van de Bodyshop kopen van 35 euro voor maar 17,50. Wat eigenlijk weer 50% extra betekende. Dus mocht je rentepunten over hebben & een groot fan van de Bodyshop zijn, dan raad ik die actie zeker aan! Let op, wel alleen in een fysieke winkel uit te geven.

Dus wat was uiteindelijk de score met 1 tegoedbon? Ik heb samen met mijn zusje 6 producten gekocht ter waarde van 82 euro en hier heb ik 23,50 euro aan besteed. Dat is meer dan 70% korting!

Het andere leuke dealtje was gisteren bij de Kruidvat VIP avond. Als extravoordeelkaart houder kreeg ik een leuke persoonlijke aanbieding van 1+1 gratis op alle producten van Essence en ook nog 20% korting op de twee duurste artikelen. Nu heb ik vaker leuke aanbiedingen met de kaart gehad, maar deze was toch wel het leukst. Het resulteerde in een waarde van 14,14 voor 6 producten waar ik nu maar 6,03 voor heb betaald. Dit is bijna 60%.

Nu ben ik niet alleen heel trots dat ik heb gewacht tot er leuke aanbiedingen zijn, het laat mij ook nog beter in zien dat met een beetje geduld je gigantisch veel kan besparen. En dat bespaarde geld? Dat kan ik weer gebruiken om andere leuke dingen van te doen. Hoe dan ook, voor iedereen die dit leest. Met een beetje oog voor aanbiedingen kun je al snel leuke bedragen besparen!

En, besparen jullie ook wel eens zulke bedragen?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Extreme kortingen

Geef een reactie

