Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | 21 min 10

DSC_0090 [3202333]

Vanochtend hielden mijn benen het na 3 minuten al voor gezien en dat terwijl ik nog 17 minuten moest hardlopen. Gelukkig hielp het heerlijke weer me vanochtend om de 20 minuten toch te volbrengen met een snelheid van 9,12 km/u. Want stoppen, daar doe ik niet meer aan.

Het leukste cadeau? Dat krijg je natuurlijk alleen maar van je zelf! Gisteren vierde ik mijn 21ste verjaardag en dat was een feestje waard. Gezellig met familie en vrienden heb ik deze dag doorgebracht met een high tea & gourmet. De cadeaus? Die bestonden natuurlijk merendeels uit geld, maar dat had natuurlijk ook een reden.

De afgelopen tijd gaat mijn afvalavontuur namelijk zo goed, dat tegenwoordig al mijn broeken van mijn kont afzakken. De kilo’s vliegen er iets langzamer vanaf, maar dat komt omdat ik ook nog redelijk wat sport. En spieren zijn zwaarder dan vetweefsel. Dus er was hoognodig geld nodig voor nieuwe kleding.

Omdat ik toch heel nieuwsgierig was met welk gewicht ik mijn 21ste levensjaar verliet, moest ik me hoe dan ook afgelopen vrijdag wegen. En dat moment was wonderbaarlijker dan dat ik me ooit had kunnen voorstellen. De weegschaal gaf namelijk niet de 56 kg aan die ik had verwacht, maar 55.4 kg! Wat betekent dat ik

10 kg kwijt ben geraakt!

Het begon allemaal op 25 mei 2014, toen ik inzag dat het echt niet zo langer door kon gaan. Nu 17 maanden later ben ik dan eindelijk die 10kg kwijt geraakt, met natuurlijk een gigantische boel aan tegenslagen. Het mag dan wel niet zo snel zijn gegaan dan ik had gewild, maar door deze langzame reis is mijn eetpatroon nu wel definitief verandert. Ik ben bewuster geworden en erachter gekomen dat ik sporten veel leuker vind dan ik ooit had durven dromen.

Jullie kunnen nu bedenken dat ik mijn hele verjaardag met een grote grijns heb rondgelopen, ik was zo trots op mezelf dat het me eindelijk was gelukt! De aankomende weken tot kerst ga ik me focussen om onder die 55 kg te komen en stabiel te blijven. De focus zal de aankomende weken daarom meer liggen op het shapen dan om het afvallen. De moraal van dit verhaal?

Als je het maar graag genoeg wilt, dan kom je er uiteindelijk vanzelf! 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Mijn Strijd | 21 min 10

Geef een reactie

