Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | 5 dagen

Over 5 dagen is het zover. Dan mag ik eten zoveel ik wil, maar most of all alles eten wat ik wil. Even niet opletten op de calorieetjes, geen fruit of groente maar alleen maar zoetigheid. Waarom? Omdat het mijn verjaardag is! En op je verjaardag mag alles, het is mijn dag dus ik beslis. Vooral dit jaar is magisch, want ik ga de leeftijd van 21 bereiken. Eenentwintig jaar leef ik al op deze aardbodem, begonnen als kleine peuter in de 1990s en nu als kleine vrouw in de 2010s.

Maar voor het zover is, is het natuurlijk tijd voor een kleine update. Lezen jullie mee?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb besloten om aankomende tijd nog niet mee te doen aan een hardloopwedstrijd. Ik loop tegenwoordig één keer per week hard en zit nu op de 20 minuten aan één stuk. Het doel was om begin februari een uur te kunnen lopen zodat ik een wedstrijdje van 8km kon lopen. Toch staat de blessure nog goed in mijn geheugen gegrift, en daarom leek het me verstandig om er verder geen druk op te gaan zetten. Vooral nu het zo goed gaat met mijn knieën, wil ik niets gaan verpesten, want het zou zonde zijn dat ik weer een halfjaar niet kan bewegen.

Naast het hardlopen ben ik daarnaast wel goed bezig met andere sporten om mijn conditie op pijl te houden, tegenwoordig vermaak ik me naast het hardlopen met paaldansen, zumba & gewoon zwemmen. Nu zwom ik natuurlijk al heel lang, maar de techniek voor goed zwemmen mistte nog heel erg, vooral omdat dat niet centraal staat bij reddingszwemmen.  Daarom volg ik nu een cursus waarbij ik gigantische handige tips krijg om goed te kunnen zwemmen, waardoor ik ook steeds sneller en beter zwem.

En dat sporten? Ja dat heeft zo zijn voordelen. Niet alleen ben ik fitter dan ooit, de centimeters vliegen er vanaf. Ik merk dat ik slanker word en vooral dat ik strakker wordt. Als ik in dit tempo doorga, ben ik echt heel bang dat al mijn broeken af gaan zakken aan het einde van het jaar. Oops. Hoe dan ook, ik ben heel tevreden met hoe ik nu ga, op de weegschaal merk ik het nog niet echt (alhoewel ik ben al een goede kilo afgevallen), maar aan mijn lichaam merk ik het dus gigantisch! Ik eet gezond, gevarieerd en krijg alle nodige voedingsstoffen binnen. Misschien is het iets wat zich nu alleen uit in afvallen, maar later zal mijn lichaam er blij mee zijn. Bovenal ging het mij in eerste instantie om een gezond leven en niet om een slank leven. En weet je, die basis voor gezond leven, die heb ik nu stiekem, na 1.5 jaar, eindelijk onder de knie 🙂

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn Strijd | 5 dagen

Geef een reactie

