Geplaatst in Media, Mijn Verhaal

Dag EK 2016

Als oranjefan wil ik het eigenlijk toch even hebben over de vernedering van de afgelopen paar maanden. Want, wat moet ik volgend jaar nu doen tijdens 10 juni en 10 juli?

Geen oranje vlaggetjes die ik op kan hangen, of een zwoele zomeravond die begon met een BBQ en eindigde met een wedstrijd. Ook de spanning die er bij iedere wedstrijd was zal ver te zoeken zijn volgend jaar. En misschien nog wel het belangrijkste, zal er nog wel een spaaractie zijn? Oh en wat denken we van de zelfgemaakte poule’s, waar we stiekem Nederland hoger scoorden dan ze daadwerkelijk zouden komen? En de sfeer, het gevoel dat we één zijn als land, komt dat wel ten goede voor ons koude kikkerlandje?

Maar misschien is het maar goed ook dat Nederland niet naar het EK is, nu kan ik mij tenminste volledig focussen op mijn bacheloropdracht (!). Daarnaast, zo’n grote voetbalfan ben ik ook weer niet.  Met EK’s en WK’s ga ik helemaal los. En tuurlijk heb ik gejuicht toen de Graafschap dit jaar promoveerde, want de Superboeren boven alles. Maar voor de rest, er gaat me veel te veel geld om in dat spelletje om het leuk te vinden. Geld dat in mijn ogen beter uitgegeven kan worden.

Toch vind ik het stiekem wel jammer dat we er volgend jaar niet bij zijn, maar eerlijk is eerlijk, met zulk voetbal én een eigen goal verdien je het EK ook eigenlijk niet. Gelukkig is het niet het einde van de wereld en wordt er een heleboel goed gemaakt door alle grappen die nu rondcirkelen op het internet. Daar kan ik ook gigantisch van genieten 🙂

Vinden jullie het jammer of kan het jullie niets schelen?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

