Geplaatst in Beauty, Mijn Verhaal

Van Oranje naar Oranjeblond | “review” Etos haarkleuring

Zoals jullie misschien al weten heb ik afgelopen augustus mijn haar geverfd met een tijdelijke haarkleuring. Deze haarkleuring zou de prachtige kleur van kastanjebruin moeten geven, wat het eigenlijk ook wel deed. Misschien voelen jullie de maar nu al komen, de kleur had in eerste instantie een warme, echte kastanje kleur met een licht rode gloed erin, maar al snel veranderde dit naar een licht oranje kleurtje.

Na het kleuren schok ik me natuurlijk een hoedje, want van blond naar een zo donkere kleur gaan, ja dat had ik niet verwacht. Gelukkig was ik nog niet heel bang, want eenzelfde haarkleur, alleen in andere kleur, was bij mijn zusje met bruin haar binnen 5 wasbeurten al zo goed als verdwenen. De kleuring zou 14 wasbeurten meegaan, dus met mijn zwemcarrière was ik er heilig van overtuigd dat ik binnen no time weer blond zou zijn.

Begin augustus was ik prachtig blond, na het kleuren was ik donkerbruinrood en een week na het kleuren was ik prachtig oranje!

Ik kan eerlijk zijn, dit was alles behalve waar. Dus na anderhalve maand rondgelopen te hebben met een steeds lichter wordende oranje coupe zonder glans, was ik mijn haar helemaal zat. De kleur stond me niet aan, de dofheid maakte het nog erger en ik wou gewoon dat ik weer blond was. Toen ik dan ook 3 oktober door de stad liep, zag ik daar de Etos met mijn grote redding. Ieder merk haarkleuring was in de aanbieding, dus staand voor het schap van de haarkleuring werd ik al snel aangesproken door een medewerkster. Mijn verhaal vertellend gaf ze mij de tip om gewoon de lichtste kleur blond te nemen, omdat mijn uitgroei, want dat had ik ondertussen ook al, aangaf dat mijn oorspronkelijke kleur asblond was. Op de vraag of ik het nog moest ontkleuren of iets dergelijks gaf ze aan dat ik het gewoon erover heen kon doen en dat het merk niet uitmaakte. Dus omdat ik als arme student niet veel te besteden heb, en het liever aan borrels uitgeef, besloot ik om voor Etos eigen merk te gaan en niet voor de dik 5 euro duurdere variant.

Zo gezegd, zo gedaan besloot ik om gelijk die avond mijn haar te kleuren, natuurlijk met behulp van mijn zusje. Netjes de stappen volgend van de handleiding, welke duidelijk waren, werd de erg witte haarkleuring in mijn haar gedaan. Met geen spiegel in de buurt, gaf mijn zusje al aan dat ik niet te enthousiast moest zijn. Toen eenmaal al de haarkleuring in mijn haar zat, was ik dan ook reuze benieuwd. Kijkend in de spiegel zag ik helaas nog steeds de oranje haarkleur door de haarkleuring heen schijnen. Hopend dat het nog bij zou trekken, waste ik na 30 minuten de haarkleuring uit en wachtte ik tot mijn haar droog was.

Wat ik toen zag maakte me aan de ene kant heel verdrietig, maar aan de andere kant ook wel weer blij. Mijn uitgroei was namelijk gigantisch blond geworden evenals sommige stukken haar waarbij de oranje haarkleur al was verdwenen, helaas bleef de oranje haarkleur de blonde kleur overrulen. Teleurgesteld dat ik nog steeds oranje was, vond ik dat mijn haarkleur wel een gigantische mooie glans had gekregen en ik het eigenlijk niet meer echt oranje kan noemen maar dat Oranjeblond nu wel op zijn plek is.

Oranjeblond

Ondanks dat ik nog steeds niet blond ben, ben ik dus wel blij met het resultaat. Het ziet er gezonder uit dan voorheen en het heeft weer een mooie glans. Toch was het niet helemaal waar wat de verkoopster tegen mij zij, want de haarkleuring heeft amper de oranje haarkleur weggevaagd. Dus wat vind ik dan van dit product?

+ Mijn uitgroei heeft de juiste kleur gekregen wat de verpakking zei.
+ Voor een haarkleuring is de Etos haarkleuring niet duur; 5,69 per pak
+ De haarkleuring geeft een mooie glans
+ De verpakking en handleiding hebben een mooi en duidelijk uiterlijk
+ De bijgeleverde crèmespoeling ruikt heerlijk en werkt gigantisch goed!
– De haarkleuring pakt niet op een tijdelijke haarkleuring
– De prijs/kwaliteit verhouding vind ik het daarom niet waard

Eigenlijk zijn het dus meer pluspunten dan minpunten, maar eigenlijk vind ik in dit geval dat de minpunten zwaarder tellen dan de pluspunten. Mocht de Etos daarnaast een crèmespoeling maken zoals die in de verpakking zat, dan raad ik die bij deze gelijk aan. Heerlijke geur en gigantische goede werking!

Samengevat kan ik zeggen dat het moraal van dit verhaal/review is dat Karlijn en haarkleuring nog niet zo goed samen gaan. Maar ik ben nog jong, dus nog tijd zat om een goede relatie met haarkleuring op te bouwen!

Hebben jullie ervaring met Etos haarkleuring?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

8 gedachten over “Van Oranje naar Oranjeblond | “review” Etos haarkleuring

  1. jammer dat de kleur zo heeft uitgepakt, maar dit ziet er al veel beter uit, ik heb ook zulke dingen meegemaakt met verven maar ik ben toen uiteindelijk gewoon maar weer naar donker haar gegaan haha, maar laat je haren even rusten en probeer misschien om je haren met een lichte kleur nog eens te verven wat een beetje uitkomt op de kleur die je nu bij je uitgroei hebt en dan je uitgroei niet meepakken anders blijft die ook een andere kleur, het is maar een tip. maar dit is gelukkig niet zo erg als het oranje wat je had

    1. Oh wat vervelend, maar naar donker haar gaan dat doe ik over een paar jaar wel weer 😉

      Bedankt voor de tip! Ik ga het nu zeker even laten rusten voordat ik mijn haar weer ga verven. Gelukkig groeit mijn haar de laatste tijd heel snel en met een kort kapsel hoop ik over 2 maanden het meeste van het oranje weg te kunnen knippen 🙂

      1. Dankje! Het mooie daarvan is dat iedereen het mooi vindt, behalve ik. Dus eigenlijk mag ik niet klagen, beter dit dan dat iedereen het niet mooi vond en ik wel 😉

Geef een reactie

