Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | De goede richting

Ik moet eerlijk bekennen, de afgelopen twee weken waren gigantisch zwaar. Niet fysiek, maar vooral mentaal. Na 4 weken gestudeerd te hebben in Nijmegen, en wetend dat ik die dinsdagochtend vrij was, besloot ik om 28 september een bezoekje te brengen aan het vertrouwde Enschede. Eventjes genieten van het eten met mijn lieve huisgenootjes om daarna het water in te duiken met alle leuke Rescue’ers en natuurlijk als afsluiter een goeie borrel en een rondje shotjes!

Het was een gigantisch leuke avond en ik vond het jammer om die dag erna weer terug te moeten naar Nijmegen. Ik heb het in Nijmegen gigantisch naar mijn zin, begrijp me niet verkeerd, maar Enschede is toch dat geen waar ik me het meest thuis voel denk ik. Hoe dan ook, na dit uitstapje had ik het mentaal gewoon even gigantisch zwaar. Ik mistte mijn lieve vriendinnen en het leven wat ik in Enschede had opgebouwd. Dit werd afgelopen week nog erger vanwege de Lustrumactiviteiten van mijn zwemvereniging, het feit dat ik nu drie weken een “stage” heb van 9 tot 5 en een flinke verkoudheid.

Mede dankzij de stage en grote computerpracticum was ik zo gesloopt dat ik afgelopen twee weken gewoon nergens zin in had. Gelukkig voel ik me nu wat beter en kan ik eindelijk genieten van wat ik vorige weekend bereikt heb, namelijk de 55,5 kg!!!

Jullie kunnen me nu voor gek verklaren, maar ondanks een verenigingsweekend, borrel en een verjaardag ben ik in drie weken maar mooi 1,2 kg kwijt geraakt. Daarnaast krijg ik gigantische mooie en strakke bovenarmen, worden mijn benen ietsjes dunner en voel ik me fitter dan ooit! Ook heb ik eindelijk brood gevonden wat ik echt lekker vind om te eten, dus ja mijn voeding is beter dan ooit. Ik krijg calcium binnen, veel vitamientjes en ik eet lekker gevarieerd. Daarnaast zet ik mijn gezondere levensstijl gewoon lekker door en hoop ik volgende week de 55 kg te mogen zien om daarna, hopelijk halverwege november, de 54 kg te zien wat betekent dat ik mijn eerste doel heb bereikt!

Natuurlijk weet ik dat ik nog een lange weg te gaan heb, want hé, het gaat natuurlijk om mijn lichaam en niet om dat getal op de weegschaal. Maar ik kom langzaam dichterbij en door dat langzame weet ik zeker dat ik, als ik mijn doel eenmaal bereikt heb, ook dat lichaam blijf behouden!

Geniet van jullie zondag, loop een rondje in het bos of trek net zoals mij de hardloopschoenen aan en geniet vanavond van een aflevering van Heel Holland Bakt!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

