Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Ik geniet.

Lange tijd speelde eten een belangrijke rol in mijn leven. Als ik in de put zat, werd de zak chips al snel geopend. Als ik me verveelde, was mijn hand al snel in de snoeppot te vinden. Natuurlijk had dit als resultaat een steeds groter worden nummer op de weegschaal en een aangepast beeld van voedsel. Ik genoot alleen nog maar van de zoete/zoute tussendoortjes en niet meer van de hoofdmaaltijden.

Gelukkig, met een beetje doorzettingsvermogen en veel help van mensen om mij heen, eet ik nu iedere dag met plezier mijn gezondere maaltijden! Natuurlijk kan ik zo nu en dan echt hunkeren om een warme stroopwafel of heerlijke naturel chips. Maar merendeel, is dit amper nog het geval. Gezond eten kan eigenlijk best wel lekker zijn, vooral omdat je er zo’n gigantisch goed gevoel van krijgt!

In plaats van dat ik tegen het ontbijt opzag en leefde naar dat tussendoortje rond de klok van 10, geniet ik nu van mijn yoghurt met crunchy muesli. Oké van mijn lunch die meegaat naar de UNI geniet ik nog steeds niet, maar zolang ik niet omga in het geld en tijd, is dit toch wel het meest simpele. Gelukkig kan ik op de dagen dat ik thuis kan lunchen met een eitje en een soepje, gigantisch genieten. Vooral als het eigeel nog smeuïg is en het eiwit hard met wat zout en peper, heb je voor mij echt het lekkerste eitje ooit gemaakt.

Maar waar ik nog het meest van geniet is de avondmaaltijd, iedere dag eet ik gezonde, kleine porties van iets wat ik gigantisch lekker vind! Omdat ik alles zelf bereid, weet ik precies wat er in zit en dit geeft een erg goed gevoel.

Nu alles qua gezond eten zo goed op de rit zit, maak ik me steeds meer zorgen over aanstaand weegmoment. Ik weet of eigenlijk ik denk dat ik gezond leef, maar die weegschaal moet dat nog even gaan aantonen. Deze week dus weer flink sporten en nu maar hopen dat ik aankomend weekend eindelijk de 56 kg zie!

Liefs & tot volgende week!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn Strijd | Ik geniet.

Geef een reactie

