Geplaatst in Beauty, Mijn Verhaal

De “Pixie cut”

de pixie cut

Sinds ik mijn haar eraf heb geknipt ben ik heel wat vrijer geworden in het experimenteren met mijn haar. Wie had namelijk kunnen bedenken dat ik mijn haar zou verven? Vorig jaar had ik mijzelf daadwerkelijk voor gek verklaard als ik mijzelf had verteld dat het in de zomer van 2015 niet meer blond zou zijn.

Hoe dan ook, mijn eigenlijke plan was om na de zomervakantie mijn haar iets langer te laten groeien. De winter komt eraan en dan is iets langer haar toch net wat warmer. Ik kan je vertellen, dat is mislukt. Er waren nog geen negen weken verstreken sinds de laatste kappersbeurt tot ik het langere kapsel al weer helemaal zat was. In plaats van dat ik ’s ochtends tijd had voor mijn oogmake-up, bestond mijn ochtend nu aan het fatsoeneren van mijn haar. Vreselijk vind ik dat, één van de ergste dingen die er bestaat.

Dus dan valt er maar één ding aan te doen, ik moest naar de kapper en dat is nou eenmaal niet zo simpel. Mijn eigen kapper in mijn geboorteplaats werkt namelijk alleen doordeweeks, omdat de studie weer is begonnen ging dat natuurlijk niet heel goed samen. Ik moest daarom op zoek naar een nieuwe kapper, velen daarvan waren al afgevallen wegens de prijs (no way dat ik 25 euro ga betalen voor de kapper) of omdat ik ronduit ontevreden was over de kappers. Na lang zoeken belandde ik eindelijk bij een kapper waar ik mijn haar aan durfde toe te vertrouwen. Gewapend met een foto van hoe mijn eigen kapper het had geknipt, stapte ik de winkel binnen. Na eventjes wachten kon ik gelukkig gelijk geholpen worden.

karlijne

De kapster bij wie ik terecht kwam begreep gelukkig gelijk wat ik wou en snapte dat mijn haar nu daadwerkelijk echt veel te lang was. Nog voordat ik een foto kon geven, gaf ze aan dat ze toen ze mij zag gelijk een idee had gekregen voor een kapsel. Verbaasd, maar ook nieuwsgierig dat ik was besloot ik met het voorstel mee te gaan zolang het maar niet tekort zou worden.

Dus zat ik, net als afgelopen Pasen, weer in een kappersstoel waarbij ik geen idee had wat er met mijn haar ging gebeuren. Gelukkig bleef de kapster constant vragen of wat ze deed goed was en naarmate het eindresultaat naderde, hoe tevredener ik eigenlijk werd.

karlijn

Mijn geliefde, ietwat lange, korte nep pixie cut heeft zich nu verruild voor een echte pixie cut inclusief de mogelijkheid voor een opstaande kuif. De look is ietwat pittiger dan voorheen, wat er hopelijk voor gaat zorgen dat ik een wat oudere uitstraling krijg. Daarnaast leent mijn kapsel zich er nu ook prima voor om naast rustige oogschaduw, ook wat bonter uit te pakken inclusief lipstift. Ondanks  het feit dat ik mijn blonde haarkleur nog ontzettend mis, ben ik toch dik tevreden over mijn kapsel!

Durfen jullie met jullie haar te experimenteren of weigeren jullie het anders te laten knippen zoals vorige week gebeurde in HNTM?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “De “Pixie cut”

  1. Ik heb geen enkel probleem met expermiteren met haar. Ik kan ook niet vertellen hoeveel kapsels ik inmiddels heb gehad. Doe ik zo mijn best om het lang te laten groeien, zie ik een kortere kapsel gaat de schaar erin 😳! Qua kleur van superlichtblond naar zwart met paars lokjes, geen probleem. Alhoewel ik inmiddels al weer jaren blond ben!

Geef een reactie

