Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Paaldansen 2.0

Eerlijk is eerlijk, ik was behoorlijk flabbergasted vorige week door alle leuke (&vele) reacties op het artikel over paaldansen. Gigantisch leuk vind ik! Dus hierbij bedankt, het heeft mijn hele week gigantische opgebeurd.

Hoe dan ook, hoe enthousiast ik trouwens vorige week was, hoe erg ik er tegen opzag vandaag. Nieuwsgierig dat ik was, had ik dus nog even door gegoogeld op het paaldansen vorige week. Stuitend op afbeeldingen, begon ik toch wel een beetje bang te worden dat dit misschien toch niets voor mij was, want echt waar, dit zie ik mijzelf namelijk nog niet zo snel doen.

(c) http://www.jumpingfeet.nl

Toch omdat ik me had opgegeven voor de cursus én omdat er toch daadwerkelijk wat aan mijn lichaam moet gebeuren, zat ik vanavond weer op de fiets richting het sportcentrum. Eenmaal aangekomen merkte ik ook dat ik al stukken beter in mijn vel zat als die week daarvoor, ik durfde het namelijk gelijk aan om gesprekken te starten met iedereen om me heen. Iets wat aangeeft dat ik het afgelopen jaar flink ben veranderd op dit gebied, die verlegenheid gaat er op den duur wel uit!

Ik dwaal af, excuseer mij daarvoor. De training begon weer met een leuke warming-up die voornamelijk ook gefocust is op de spieren in je nek, een paar jumping jacks en rennen op de plaats verder, vond de trainster het deze keer leuk om ook gelijk maar wat buikspieroefeningen te doen. Mijn favoriet. Na flink opgewarmd te zijn en blij dat het nummer was afgelopen zodat de buikspieroefeningen over waren, konden we eindelijk beginnen aan de training.

Ik kwam weer bij dezelfde, super lenige en aardige, mede paaldansers terecht. De training was voornamelijk herhaling van de week ervoor, we begonnen met de brug en de “spagaat” stretches. Na lang zoeken heb ik van de brug een foto gevonden op internet, zodat jullie een beetje een idee hebben met wat het is. Bij de spagaat zet je de binnenzijde van je voet tegen de onderkant van de paal, gewoon op de grond, pak je met beide handen de paal vast op buikhoogte en leun je naar achter. Hierna ga je met de meest sexy move die je maar kan bedenken je andere been omhoog gooien zodat deze met de binnenkant van je voet tegen de paal aankomt. Nu kom je eigenlijk samen met de paal in een prachtige driehoek terecht, met je bovenbenen in een hoek van 90 graden. Kunnen jullie je het een beetje voorstellen?

Hierna was het weer tijd voor de twee draaien, het perfectioneren van de gecombineerde draai en een nieuwe draai. Daadwerkelijk, het ging me stukken beter af als vorige week, alsof er 10 lessen aan oefeningen tussen hebben gezeten. Natuurlijk heb ik ook hier het internet voor afgezocht en heb één van de drie draaien gevonden, dus mocht je een paal bij de hand hebben, succes!

Vooral doordat ik merkte dat het gewoon stukken beter ging dan vorige week, was dit een nog leukere les dan de les hiervoor. Helaas gaat mijn training volgende week niet door, maar over twee weken ben ik weer helemaal van de partij! Serieus, dit paaldansen blijft een heuse aanrader 🙂

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Paaldansen 2.0

Geef een reactie

