Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | 1 week

Als ik vandaag overleef, dan ben ik weer een week bezig. Een week bezig met mij zelf in toom houden. Want zo kan ik de situatie op dit moment wel noemen. Wat ik geleerd heb van iedere periode die volgt op de rustperiode is dat de eerste twee weken altijd het moeilijkst zijn. In deze periode ligt de smaak van de heerlijke naturel chips, de stroperige stroopwafels en de frisdrankjes nog fris in mijn geheugen. De smaak moet eerst even weg zijn, voordat ik de andere, gezondere etenswaren leer waarderen.

Dus de zomerperiode, rustperiode, is redelijk goed verlopen. Ik ben nog steeds onder de 60 kg en vastbesloten om voor het eind van het jaar, lees halverwege december, onder de 55 kg te zitten. Het liefst 54 kg zodat ik nog een kilo kan aankomen tijdens de kerstperiode 😉

Nu de eerste week er bijna op zit, kan ik zeggen dat ik meer vastbesloten ben dan ooit te voren. Waarschijnlijk speelt het een grote rol dat ik ondertussen voor een halfjaar ergens anders woon. De gedachte dat ik na een halfjaar terug kom in het vertrouwde Enschede en opeens een iets strakker lichaam heb doet mij gewoon goed. Dan kun je met zo’n lekker wauw-gevoel weer terugkomen, geweldig lijkt me dat! Nu maar hopen dat iedereen uit Enschede dit blogberichtje overslaat, anders is het verrassingselement een beetje verdwenen, haha.

Over cijfers laat ik me nog even niet uit, dat zien jullie vanzelf wel. Vooral omdat ik nog steeds problemen heb met het feit dat het niet om een getal draait, maar om mijn lichaam. Een getal hoeft namelijk niets te zeggen over je uiterlijk. Gelukkig bied de sportschool waar ik nu zit een gratis afspraak aan waarbij ik mijn lichaamssamenstelling kan meten, superleuk idee en dit probeer ik dan ook zo snel mogelijk in te plannen!

Het plan is om tot het weekend van 18 september gezond te leven en dan even een rustweekend in te lassen waarin er wordt ongezonder gegeten mag worden, want hé, een beloning op zijn tijd hoort erbij! Na dat weekend zet ik een nieuwe deadline, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Hiernaast wil ik graag mededelen dat Mijn Strijd gewoon op de zondag blijft staan, dus mocht je geïnteresseerd zijn in mijn afvalstrijd A.K.A. mijn nieuwe levensstijl, maak dan iedere week een bezoekje aan mijn blog of abonneer je!

Mocht je nog meer geïnteresseerd zijn in hoe ik er vanaf breng, ik hou een dagboek (simplykarlijn) bij op fatsecret.nl. Meestal eens in de twee dagen, maar soms ook iedere dag. Waarom? Het is fijn om een omgeving te hebben waarin andere hetzelfde doel hebben, zo steun je elkaar. Het helpt mij in ieder geval heel erg om mijn motivatie vast te houden!

Heb een fijn weekend allemaal!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Mijn Strijd | 1 week

Geef een reactie

