Geplaatst in Mijn Verhaal

Paaldansen

Toen bekend was dat ik mijn minor in Nijmegen ging doen, was het voor mij al snel duidelijk dat ik niet op en neer ging reizen. Met alle gevolgen van dien natuurlijk.

Dus om mijn leven hier toch een beetje aangenaam te maken en om natuurlijk nog steeds aan mijn dieet te kunnen werken, ging ik opzoek naar het sportaanbod van Nijmegen. Het aansluiten bij een vereniging voor 5 maanden ging mij net wat te ver, maar wat bleek ze bieden hier ook cursussen aan iedere periode. Langzaam scannend tussen het cursusaanbod, zag ik daar dat geen staan wat ik eigenlijk al sinds mijn jeugd wil doen. Paaldansen. 

Even terug naar de tijd dat ik 14 was. Veel tijd spendeerde ik toen aan het luisteren van muziek op MTV, naast muziek zond MTV ook verscheidene programma’s uit, waaronder het programma over de dochter van Hulk Hogan, Brooke Knows best. Ik kan me niet heel veel meer herinneren van de serie, het enige wat nog vers in mijn geheugen zit is dat ze op een gegeven moment een paal heeft aangeschaft, speciaal voor paaldansen als work-out. Sindsdien heb ik het altijd al een keer te doen. In Enschede is het redelijk prijzig, dus toen het in Nijmegen redelijk goedkoop kon, was ik verkocht.

Ingeschreven voor een beginnerscursus van 10 lessen, heb ik afgelopen dinsdag mijn eerste les gehad. Ik moet toegeven, het is een aanrader! De les begon met een warming-up die redelijk goed te doen was. Hierna was het al gelijk raak, eerst werden er twee rekoefeningen aangeleerd en daarna leerden we gelijk al draaien. Na een beetje oefenen kon ik aan het eind van de les de twee draaien achter elkaar, met natuurlijk een beetje gestuntel en weinig elegantie. Na een stevige cooling-down zat de les er al weer op. Naar huis fietsend voelde ik mijn benen al branden en dat werd er vandaag niet heel veel beter op, haha.

Hoe dan ook, ondanks dat ik nou niet het meest geweldige figuur heb, totaal niet lenig ben was het toch gigantisch leuk om te doen! Natuurlijk ging het bij mij minder soepel dan bij andere, maar , ik doe het tenminste wel! Zeker een aanrader om ooit een keer gedaan te hebben in je leven 🙂

Toch maak ik me wel een beetje bang over hoe moeilijk de oefeningen gaan worden. Want zoiets wat hier wordt getoond, dat zie ik mijzelf namelijk nog niet zo snel doen, ondanks dat ik het wel zou willen kunnen..

Hoe dan ook, hoeveel zin ik ook heb in volgende week. Stiekem ben ik ook wel heel blij dat ik me ook heb ingeschreven voor een zwemcursus. Morgen lekker iets doen waar ik tenminste goed in ben! Fijne woensdag allemaal 🙂

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

13 gedachten over “Paaldansen

Geef een reactie

