Geplaatst in Media, Mijn Verhaal

New Girl | Series

Ik ben dol op series, ook op films hoor, maar met series kun je gewoon net wat langer meeleven met de hoofdpersonen. Daarom vind ik boekenseries ook leuker dan een boek zonder vervolg. Behalve als het detectives zijn, ik ben verzot op detectives.

Nu ik het er zo over heb, series heb ik altijd wel gekeken. Het begon allemaal met Drake & Josh en ZOOP, de serie die zich afspeelde in Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Ik ben er zelfs voor naar een fan dag geweest. Ik kan me nog wel herinneren hoe blij ik was toen ik met Mike “Patrick Martens” op de foto mocht, haha. Hierna was er natuurlijk Het Huis Anubis als vervanger, maar toen de cast wisselde was dat ook voorbij.

Hierna heb ik zo nu en dan nog wel een serie gekeken op Nickelodeon of Comedy Central, maar die waren nooit zo leuk dat ik er speciaal voor thuis bleef of hem terug ging kijken. Totdat ik de Big Bang Theory ontdekte. Een super leuke serie over 4 nerds die sociaal een beetje awkward zijn, stiekem identificeer ik mij er soms wel een beetje mee ;). Toen een paar maanden geleden de laatste aflevering van seizoen 8 uitgezonden werd, met de grootste cliffhanger ooit, was ik een beetje leeg. Andere series van 20 minuten kende ik eigenlijk niet & hoe kom je nou op een leuke nieuwe serie terecht?

Op een gegeven moment zei een vriendin van mij, die ook dol is op de Big Bang Theory, dat ze New Girl ook een erg leuke serie vond en deels wel iets wegheeft van TBBT. En aangezien ik die dag erna een lange treintrip voor de boeg had, heb ik ervoor gezorgd dat ik die dag erna gelijk de eerste aflevering kon kijken. Eerlijk is eerlijk, ik was gelijk verkocht!

De serie omschrijft Jessie (Zooey Deschanel), een vrouw die net is bedrogen door haar vriend en die in een huis terechtkomt met drie mannelijke huisgenoten. Zelf is ze nogal awkward en de meeste momenten wens je dat ze ook wat anders gaat doen. Of ik de serie verkies boven TBBT, dat denk ik niet, maar als tussendoortje is het prima. De serie bevat een goed gevoel voor humor, zo nu en dan een beetje grof, maar over het algemeen lekker luchtig. Verwacht geen diepgaande serie, het is prima gemaakt om even je verstand op nul te zetten. Daarnaast is het ook geen typische meidenserie, maar is het ook prima geschikt voor mannelijke kijkers 😉

Dus totdat de Big Bang Theory weer begint op 21 september, blijf ik deze serie nog even kijken!

Kijken jullie veel series? En nog één om aan te raden?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “New Girl | Series

Geef een reactie

