Geplaatst in Media, Reizen

We zijn er bijna | Seizoenseinde


(c) NRC

Sinds 20 juli iedere maandagavond op de buis, tot gisteren. Het programma we zijn er bijna van Omroep MAX. In eerste instantie moest ik er eigenlijk niet veel van hebben, want eerlijk, wie kijkt er nou naar een stel Nederlanders die op vakantie is? We kennen waarschijnlijk allemaal wel het programma Oh Oh Cherso waar een groep Hagenezen werd gevolgd op vakantie. Nou niet bepaald het type programma waar ik graag naar kijk.

Toch heeft die programma mij enigszins verbaasd. Mede doordat er amper wat te zien was op de maandagavond, was dit dan toch wel hetgeen wat snel opgezet werd. Het programma volgt een stel ouderen, dat is wel netjes om te zeggen toch?, die op vakantie gaan naar Griekenland. Het 44-koppige stel verzamelt zich in het Oostenrijkse Kramsach en gaan vanuit daardoor naar Igoumenitsa, waar ze terug zullen gaan naar Nederland. De reis duurt 33 dagen en is samengevat in 6 afleveringen. Ik hoop dat ik het nu goed zeg, mocht het fout zijn, mijn excuus.

De serie laat gigantische mooie beelden zien van wat Griekenland te bieden heeft. Martine van Os, presentatrice van het programma, geeft duidelijk aan dat het programma een andere kant van Griekenland laat zien, niet de negatieve berichten over geld en andere politieke zaken, maar juist de cultuur. De filmers van de beelden hebben oog voor detail en je zal het bijna als een documentaire kunnen beschouwen. Mede dankzij het reiskoppel is dit het totaal niet, door de persoonlijke verhalen en leuke opmerkingen is het programma naast informatief ook erg grappig. Hoe sommige klungelen met hun gigantisch grote caravans, hoe andere het simpel doen met een caravan mover. Maar vooral de combinatie van de dames die de nodige boodschappen proberen te doen op de markt in matig Engels en de verkopers die het zelf ook niet heel veel beter doen levert leuke beelden op.

Door de combinatie van prachtig beeld, leuke verhalen en de informatie vind ik dit tot nu toe één van de leukste reisprogramma’s op TV. Het leukst vind ik Erica Terpstra op reis, vooral het seizoen van Japan vond ik geweldig mooi. Staat sindsdien dan ook op mijn wenslijstje!

Mochten jullie dus nog tijd over hebben, een vakantie naar Griekenland willen plannen of gewoon van een grappige documentaire willen genieten dan raad ik dit programma echt aan!

Kennen jullie het programma of hadden jullie er nog nooit van gehoord?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “We zijn er bijna | Seizoenseinde

Geef een reactie

