Geplaatst in Beauty, Mijn Verhaal

Kastanjebruin

Nu mijn droom voor het afstaan van haar aan diggelen is gevallen afgelopen lente, kon ik eindelijk iets doen wat ik stiekem misschien al heel lang wou. Geïnspireerd door onderstaande foto, is het dan ook niet zo verwonderlijk dat ik heel graag mijn haar een keer wou kleuren. Het liefst in donkerrood, maar een pastelkleur zag ik ook heel erg zitten. Blauwgrijs, roze of wit met pastelkleuren.


(c) shorthaircutstrendy


(c) Hairministry

Helaas zijn pastelkleuren schaars te verkrijgen in een semi-permanente haarkleuring. Eigenlijk zijn semi-permanente haarkleuringen in Nederland sowieso lastig te verkrijgen in andere kleuren dan blond en bruin. Het is per toeval dat op de terugweg naar Nederland vanaf de Franse alpen een tussenstop werd gehouden in Duitsland. Nu ben ik zo iemand die dan ook graag de drogisterij in duikt om te kijken naar producten die in Nederland niet verkrijgbaar zijn. De winkel doorlopend stuitte ik op de haarkleuring afdeling. Het eerste wat gelijk opviel waren de prijzen, waar een pakje in Nederland al vaak boven de 10 euro kost, waren de duurste verpakkingen in Duitsland nog geen 5 euro. Zelfde merk, zelfde product. Daarnaast viel het grote assortiment aan semi permanente haarkleuringen op. Na even rond gekeken te hebben, lang getwijfeld en een heerlijke schnitzel achter de rug te hebben besloot ik om rustig te beginnen en voor een uitwasbare, bruine kleur te gaan.

Vlak voordat mijn lieflijke, doffe blonde haren in de verf gingen.
Vlak voordat mijn lieflijke, doffe blonde haren in de verf gingen.

De kleur, kastanjebruin T874 om precies te zijn, is van het merk Schwarzkopf Brillance en kostte 2 euro bij de Müller in Duitsland. De verpakking geeft aan dat het 15 wasbeurten meegaat en dat er geen ammoniak in zit. Na nog even getwijfeld te hebben, hakte ik de knoop door en vrijdag 14 augustus was het zover. Na afscheid genomen te hebben van mijn blonde haar, een douche genomen te hebben, zat ik binnen no time met een haarkleuring in mijn haar. Ik grapte nog naar mijn zusje over het oranje uitvallen en na 20 minuten wachten mocht het er weer uit. Het warme water veranderde van een roodbruin kleurige gloed naar doorzichtig en langzaam stapte ik de douche uit. Met grondig gedroogd haar durfde ik me eindelijk richting de spiegel te draaien.

De ochtend na het "drama"
De ochtend na het “drama”

Zoals je kan zien heeft de haarkleuring een gigantisch goede dekking en heeft het eerder een rode gloed dan kastanjebruin. Mijn omgeving vond het gelijk helemaal geweldig! Met alleen maar positieve complimentjes zou je dus verwachten dat ik het zelf ook erg leuk vind. Dat is niet echt het geval. Ik vind het niet lelijk staan, maar ik prefereer denk ik toch mijn blonde kleurtje.

Ondanks dat ik het niet helemaal geweldig vind, heb ik wel ontdekt dat ik de doffe kleur die ik ervoor had ook niet helemaal geweldig vond. Als de kleur zo goed als helemaal vervaagd is, is mijn plan om er dan ook gelijk een wat pittigere kleur blond in te doen om mijn korte kapsel nog meer tot zijn recht te laten komen!

Na een week vol goed mijn haren te hebben gewassen. De kleur vind ik in ieder geval al een stuk beter dan dat het in eerste instantie was 🙂

De enige vraag die nu overblijft is hoe lang het blijft zitten? De verpakking gaf 15 wasbeurten aan en in principe zit ik daar al bijna aan. Mijn haar heb ik bijna iedere dag gewassen met shampoo, ik ben twee keer het zwembad in gedoken, nog een paar keer in bad, een warm oliemasker en een citroen-conditioner-zon-masker gehad. Zoals je ziet komt de blonde kleur al deels terug, maar het is nog overwegend oranje. Ik geef toe dat ik het proces van vervagen probeer te versnellen, had ik dit niet gedaan dan had de kleur er waarschijnlijk nog beter ingezeten. Door al deze punten vind ik de dekking erg goed, maar bij een ander haartype dan normaal kan het natuurlijk heel anders uitvallen. Ik raad het product dan ook aan als je niet gelijk een permanent wil, maar toch een goed dekkende haarkleuring die je haar niet uitdroogt. En, het is gigantisch makkelijk van de huid te krijgen, mocht je lekker geknoeid hebben 😉

Hebben jullie ervaring met haarkleuren of houden jullie het toch bij jullie eigen haarkleurtje? 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

5 gedachten over “Kastanjebruin

Geef een reactie

