Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Interval

Op dit moment gaat het goed! Ik zit in een gigantisch lekker ritme, ik merk dat mijn armspieren sterker worden en mijn verbeelding zegt me dat ook mijn buik slanker wordt. Woohoo. Het enige wat ik merk is dat afvallen wel minder makkelijk gaat dan vorig jaar, dat komt waarschijnlijk ook omdat ik al zo goed als op een gezond gewicht zit en dus gezond eet. Toen ik wat zwaarder was, at ik natuurlijk veel meer en was het eigenlijk al genoeg om gewoon gezonder te gaan eten. Dat scheelde al de nodige calorieën.

Nu is het voor mij echt nodig om te sporten en mijn knie werkt daarin nog niet heel lekker mee. Dus vandaar dat ik mijn armspieren ben gaan trainen. Want die flubberige onderarmen beperken het zicht op mijn gigantisch gespierde triceps, ahum.

Hoe pak ik dit aan? Gezond eten, veel water drinken en intervaltraining. Na eerst gezocht te hebben na oefeningen voor de triceps en biceps, filmpjes op youtube te hebben opgezocht, heb ik mijn eigen training samengesteld met oefeningen die ik leuk vind en voor beginners zijn. Vooraf schrijf ik een vijftal oefeningen op een papiertje, samen met een interval timer die ik op internet had gevonden voer ik ze dan uit. Iedere oefening voer ik een minuut lang uit en na iedere oefening hou ik 15 seconden rust. Na dit setje hou ik een minuut lang rust, drink ik wat vaker en herhaal ik het setje nog 2 keer. Later ga ik de training natuurlijk uitbreiden met moeilijkere oefeningen, meer oefeningen etc. Maar dat is voor later!

Hoe dan ook, meestal doe ik drie dagen lang deze training en dan hou ik één dag rust. Ik hoop dat ik over een maandje genoeg verschil zie om de zomer met mooie armen in te gaan!

Hoe dan ook, dat was dat. Ik ga nu gezellig een spelletje spelen met mijn ouders & zusje, want het is natuurlijk Vaderdag en dat betekent family time! Fijn weekend allemaal!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Mijn Strijd | Interval

Geef een reactie

