Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Motivatie?

Vorige week vertelde ik heel leuk dat ik in het ritme begon te komen. Met extra aandacht voor het woord begon. Mijn huisgenootje was dus jarig, dus daar hoorde eigenlijk ook weer taart bij & doordat een andere huisgenootje jarig was, had ik dinsdag nog een keer taart. Hoe dan ook, ik voelde me daarna natuurlijk weer super schuldig, maar bedacht me toen wat als.

Wat als ik 6 weken lang al het verboden voedsel afschaf.
Wat als ik dan ook nog eens begin met simpele YouTube filmpjes te volgen om mijn armspieren en buikspieren te trainen?
Wat als ik dat gewoon ga doen?

Ze zeggen toch meestal dat na 6 weken trainen je al resultaat ziet? Ik kan het op zijn minst proberen. Zie ik het resultaat niet terug op de weegschaal, dan hoop ik het terug te zien aan mijn lichaam. Over drie weken heb ik mijn laatste tentamen. Dus als ik nu let op mijn voedsel, dan kan ik na drie weken wat meer gaan trainen.

Ze zeggen ook dat je 7000 calorieën minder moet nuttigen of verbranden om 1 kg lichaamsgewicht kwijt te kunnen. Nu ben ik niet het type dat gaat leven op salades en crackers. Waarom niet? Ik ben een (jonge) studenten ik heb de energie hard nodig. Dus het enige wat ik kan doen is gezond het leven doorgaan en overbodige calorieën te vermijden.

Ik ben dus sinds woensdag 10 juni begonnen aan dit nieuwe avontuur en ik hoop in ieder geval dat ik dit een beetje vol hou. Want ik ben nu vier volle dagen bezig en ik zit beter in mijn vel dan ooit! Helaas heb ik nog wel een verjaardag en een BBQ in het vooruitzicht. Ik weet dat een dag zondigen niet uitmaakt, maar doordat ik voor de rest amper lichaamsbeweging krijg door de blessure, maakt het juist wel weer bij. Hiernaast moet ik ook bekennen dat het mij niet meer om het gewicht gaat, natuurlijk telt het mee, maar op dit moment wil ik gewoon een afgetraind lichaam. Niet slank, niet bodybuildachtig, maar gewoon getraind & vrouwelijk ineen.

Hoe dan ook, ik ga weer lekker met leren. Na vandaag (hoop ik) alles over het zenuwstelsel te weten. Jullie wisten vast niet dat een gespleten brein bestond. Hierbij werkt de hersenbalk niet goed en mist er dus een verbinding tussen beide hemisferen (helften). Stel de persoon krijgt een tekening te zien, dan wordt alleen het rechterdeel van de tekening verwerkt. Als je de persoon vraagt om het na te tekenen, krijg je dus bijvoorbeeld alleen de rechterhelft van de tekening. Dit komt doordat het rechter gedeelte in linker hersenhelft wordt verwerkt en dat de linker hersenhelft ook zorgt voor responsie. Dus vandaar dat je maar een halve tekening te zien krijgt. Signalen van de rechter hemisfeer kunnen namelijk niet meer naar het responsiecentrum (vanwege de kapotte hersenbalk).

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn Strijd | Motivatie?

  1. Mooi positief bericht! En inderdaad, je moet het leefbaar maken voor jezelf. En gezicht zegt inderdaad niks. Niet teveel op focussen,En een verjaardag betekent natuurlijk niet dat je taart MOET nemen.

Geef een reactie

