Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd| Ritme

Sinds deze week zit ik weer heerlijk in mijn ritme. Ondanks dat ik afgelopen dinsdag een flinke migraine bui had en als gevolg daarvan een liter cola naar binnen heb gewerkt, want tsja de cafeïne. Heb ik me voor de rest van de week netjes aan het schema gehouden van 3 tot 5 keer eten per dag. Daarnaast heb ik naar mijn gevoel ook redelijk wat vocht (water en thee) naar binnen gewerkt, dus ook dat gaat eigenlijk best wel prima.

Dat het ritme erin zit, daar ben ik echt heel blij mee. Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn hoofdmaaltijden geen kleine porties zijn, maar ik vind dat een probleem voor later. Door de grote portie’s heb ik op dit moment ook geen trek tussendoor, in hunker veel minder naar tussendoortjes en dat is pluspunt één. Dit ritme wil ik het liefst nog een maandje volhouden om  daarna te gaan kijken naar mogelijkheden om de porties iets te verkleinen en minder koolhydraten binnen te nemen. Daarnaast hoop ik ook dat mijn blessure over een maand al weer wat minder is. De rechterknie, waar ik drie weken geleden door heen zakte is volledig genezen. Ik moet er nog wel rustig aan mee doen, maar de pijn is weg. Mijn linkerknie is daarentegen nog niet minder. Ik merk wel dat het langzamerhand beter gaat, maar afgelopen maandag, toen ik weer eens ging zwemmen, merkte ik dat schoolslag totaal niet ging. Deze beweging was echt funest en ik zat dan ook binnen de kortste keren weer aan de kant. Borst en rugcrawl vergaat me dan weer wel heel goed, dus we gaan al een stap vooruit.

Het sporten en vooral het hardlopen mis ik heel erg. Mijn energie kan ik amper ergens kwijt, ik mis het gevoel van kapotgaan en er daarna tevreden op terugkijken, maar bovenal mis ik de spierpijn. Op de één of andere manier vind ik dit een heerlijk gevoel. Een gevoel van voldaanheid.

Om daarom toch een beetje aan mijn trekken te komen, heb ik besloten om wat krachtoefeningen te gaan doen. Waaronder de 30 Day Flat Abs Challenge. Een challenge zonder pauze momenten(die heb ik zelf maar ingelast om de drie dagen) en zonder al te veel crunchvormige oefeningen. Op dit moment heb ik de eerste drie dagen voltooid, woooo, en voel ik de spierpijn al redelijk goed. Daarnaast merk ik dat ik door de tips van deze pagina, ook minder rugpijn krijg bij de oefeningen. Het vergt nog wel wat tijd voordat ik het helemaal onder de knie heb, maar het gaat de goede kant op! Hiernaast wil ik ook mijn armspieren gaan trainen, ze mogen namelijk wel iets dunner en strakker naar mijn mening. Om te zorgen dat ik voor de rest niets over belast, zorg ik dat ik zo makkelijk mogelijk begin. En dit langzaam, heel langzaam opbouw.

Hoe dan ook, de aankomende twee weken moet ik nog flink de boeken induiken, met twee tentamens (pittig en veel) heb ik gelukkig ook geen tijd om veel te sporten. Daarnaast sluit ik mijzelf meestal op in de bibliotheek en dit bevordert mijn eetgedrag, omdat ik ’s ochtends bepaal wat er in de tas meegaat (dus de verleidingen van koekjes die in de koektrommel zitten zijn er niet). Eigenlijk zijn die tentamens dus best wel een win win situatie. Nu maar hopen dat ik het ook terug ga zien in mijn lichaam 😉

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Mijn Strijd| Ritme

Geef een reactie

