Geplaatst in Beauty

Tea Tree Face Wash | De Drie Musketiers

DSC_0193

Als jullie me een beetje kennen, dan weten jullie dat ik dol ben op de Tea Tree serie van de Body Shop. De serie heeft werkelijk mijn leven veranderd. Vroeger liep ik soms dagen met een rood hoofd, overal van die kleine bultjes. Tegenwoordig heeft mijn huid een glow van hier tot Tokio en de acne is vaak ver te zoeken. Zo nu en dan steekt er natuurlijk nog een whitehead op en de blackheads zijn ook nog niet weg. Maar over het algemeen is mijn huid glad, pukkelvrij en voorzien van een gezonde blos.

De gezonde huid heb ik dus te danken aan de Tea Tree producten, na een maand gebruik zie je al verschil. Dit heb ik bij mijzelf gemerkt, maar sinds mijn zusje dit jaar is begonnen zie ik het ook bij haar terug. Nu ga ik je natuurlijk niet aanraden om gelijk de hele serie aan te schaffen, wat bij de één werkt kan bij de ander een totale flop zijn. Daarnaast schrijf ik dit vanuit mijzelf, dus niet omdat iemand dat van mij gevraagd heeft. Het is een persoonlijke mening en niet bedoeld als reclame van één bedrijf. Maar genoeg gekletst, stel je wilt switchen van een reinigingsserie, wat kun je dan het beste eerst veranderen?

Ik zou zeggen de face wash. Het is een mooi begin om te switchen omdat dit (als het goed is) het vaakst wordt gebruikt in je routine. De dag en nacht crème gebruik je eigenlijk maar één keer per dag. Om dus daadwerkelijk te kijken of iets effect heeft, kun je dus het beste iets gaan wisselen wat je vaak gebruikt per dag. De Tea Tree serie heeft drie verschillende soorten gezichtsreinigers , de werking is precies hetzelfde, alleen ze zijn anders in gebruik. Hieronder zal ik ze alle drie gaan beschrijven, lezen jullie mee?

DSC_0191

Tea Tree Skin Clearing Facial Wash
10 euro per 250 ml
De Clearing Facial Wash is de normaalste van de drie, het heeft namelijk de structuur van een ordinaire douche zeep. Het is daarnaast ook de zuinigste, een klein beetje geeft al een erg schuimend effect. Je gebruikt hem door eerst je gezicht vochtig te maken en daarna een klein beetje van de gel tussen je handen te laten schuimen. Als het schuimt kun je je gezicht ermee “masseren”. Probeer hierbij je hele gezicht mee te maken, zo verwijder je alle vettigheid van je gezicht.

DSC_0189

Tea Tree Cool and Creamy Wash
9 euro per 100 ml
De Cool and Creamy Wash is een ander verhaal. Het is een dikkige crème, de structuur ligt tussen dat van een masker en een ouderwetse, mannelijke scheercrème in. Meestal maak ik mijn handen ietwat vochtig en smeer daarna de crème over mijn gezicht, lichtjes inmasserend. Hierna laat ik het vaak nog even zitten als een twee à drie minuten masker, erg handig voor tijdens het tandenpoetsen. De crème voelt daarna een beetje koud/warm aan, je hebt echt het gevoel dat het werkt. Hierna was je het weer grondig af met water. Zelf vind ik het geen wash om iedere dag te gebruiken, eerder als een luxere behandeling op dagen dat je wat meer tijd wilt besteden aan je gezicht. Het is net als het eerste product zuinig in gebruik, als je de goede dosering gebruikt.

DSC_0192

Tea Tree Skin Clearing Foaming Cleanser
9 euro per 150 ml
Als we het over gemak hebben, dan is dit echt het ideale product. Het is even op het pompje drukken en een kant en klare schuim komt eruit. Geen water nodig. Even in masseren en daarna afspoelen met water. Qua gebruik vind ik deze echt het fijnst van alle drie. Als we het over zuinigheid hebben, kun je beter de andere halen. Deze is ook echt heel zuinig in gebruik, je doet er minimaal 5 maanden mee, maar vooral in vergelijking met de eerste doe je er een stuk korter mee. Door het pompje komt er vaak teveel schuim uit dan nodig, dat maakt het product minder zuinig. Wat wel heel handig is dat je de fles naderhand met een beetje water kan vullen, ermee schudt en er daardoor nog voor een paar dagen kan genieten. Zo heb je nog wat extra tijd als je vergeten bent een nieuwe te halen 😉

Alle drie zorgen ze ervoor dat de vettigheid verdwijnt en daardoor de onzuiverheden. Maar ondanks veel producten wel doen, wordt mijn huid hier nooit droog van.

Dat was dus mijn verhaal over deze drie reinigende musketiers. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! Ik vond het in ieder geval leuk om te schrijven!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Tea Tree Face Wash | De Drie Musketiers

Geef een reactie

