Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Het mag niet meer

Voorlopig dan.

Afgelopen week kwam ik, na een paar pijnlijke dagen, aan bij de fysiotherapeut. Het herstel van mijn lopersknie ging na de Batavierenrace alleen maar bergafwaarts. Het krukje op stappen, de oefening die ik had meegekregen, was me gewoon al teveel. Op naar de fitnesszaal  dus om te kijken of een andere oefening wel te doen was.

Zittend op zo’n beweegbaar stoeltje, een soort van roeiapparaat, moest ik proberen mijzelf naar achter te duwen. Het tegengewicht stond op 34 kg, een schijntje volgens de fysiotherapeut. Nou, mijn knieën dachten daar anders over. Na 10 herhalingen kwamen we erachter dat dit niet ging werken. Wat dan wel ging werken? Rust. Absoluut niet rennen, weinig zwemmen, voorzichtig fietsen en het vermijden van trappen. Maar eerst, om de pijn te verminderen, was een kuur van ibuprofen noodzakelijk.

Mokkend liep ik het gebouw van de fysiotherapeut uit. Ik was nog niet bij de bushalte of de pijn schoot mij in de rechterknie. Je raadt het misschien al, maar de afgelopen paar weken had ik mijn linkerknie gespaard, dus had mijn rechterknie natuurlijk meer te verduren. Conclusie, nu zijn beide knieën pijnlijk.

En aangezien ik nog steeds een emotie eter ben, kan ik ook zeggen dat ik een kleine kilo ben aangekomen hierdoor. Wil ik mijn doel halen, nog een paar kilo eraf, moet  nu dus alles worden omgegooid. Dag bedacht plan waar sporten de grootste rol speelde, en hallo nieuw plan wat in het teken staat van voedsel.

Vanwege het prachtige weer vandaag (& een BBQ op de planning), ga ik mij er morgen helemaal op storten. Het zal bestaan uit veel water drinken (dit gaat mij steeds beter af) en weinig koolhydraten nuttigen. Dat laatste puntje wordt een grote uitdaging, want overal zitten koolhydraten in. De aankomende week zal ik mij dus richten op gezond eten opzoek gaan naar koolhydraat arme recepten.

En nu? Nu ga ik genieten van het heerlijke weer! Geniet van deze zondag 🙂

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Mijn Strijd | Het mag niet meer

  1. Nou wat een tegenvaller! En pijnlijk! Vind het wel heel knap dat je het dan opgeeft. Wel belangrijk in je nieuwe plan een andere uitlaatklep inplaats van sporten. Mag zwemmen trouwens wel? Of bijvoorbeeld iets creatiefs ? Niet alleen de focus op dat eten en gewicht bedoel ik meer.

Geef een reactie

