Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Het vreetfestijn

Het beschrijft in precies één woord hoe de afgelopen week was. Een vreetfestijn. “Karlijn, was het dan zo erg? Ja het was zo erg. ” Maar Karlijn, weet je nog wel dat je van de zomer slanker wilt zijn?” Ja dat weet ik. “Hoe zit het dan met de sixpack en je conditie?” Dat gaat wat langzamer. Een stuk langzamer..

Afgelopen week, die van 13 april, was voor mij een drukke week. Er stond een hertentamen op het programma. Een hertentamen gepland aan het eind van de module met net daarvoor een nieuwe lading van tentamens gehad te hebben. Ik, aan het eind van mijn latijn, moest dus nog een week buffelen. Wat uiteindelijk heeft geleid tot het vreetfestijn. De donderdag voor het tentamen zat ik er helemaal door heen, de bibliotheek was mijn thuisbasis geworden en het enige wat ik thuis nog deed was slapen, ontbijten en avondeten. Toen ook nog eens de geweldige periode van een vrouw zijn aan brak, kon ik het niet laten om in de winkel een paar heerlijke roze koeken te halen. Voor bij het laatste loodje en de ontspanning die ik altijd de dag voor een tentamen in plan. Zo gezegd, zo gedaan.

De vrijdag was ik alleen thuis met mijn zusje, het meisje dat geen gram aankomt wat ze ook eet. Dus er kwam een zak chips bij te pas en na een vermoeid tentamen kon ik het niet laten om ook een handje te pakken, en nog een handje en nog één. De zaterdag daarentegen viel nog mee, maar zondag brak de hemel weer open. Mijn maag werd gevuld met een heerlijke high tea met allemaal zelfgemaakte zoete en hartige lekkernijen. Niets iets wat je zal eten op een dieet, vooral niet als je een blessure hebt en daardoor minder kan bewegen.

Maandag was een relatief zonnige dag en werd vergezeld met een paar radlers en witbier. De dinsdag bestond uit een volledig drie gangen menu, hoofdgerecht, toetje en nog een toetje. De woensdag kwam daarna met de kers op de kersenvlaai. Samen met een paar studiegenoten deed ik mee aan de grootste denktank van Europa, Create Tomorrow. Een geheel verzorgde dag met lunch, avondeten en een drankje bij de borrel, dat werd ons verteld. Tijdens het evenement kwamen we er al snel achter dat Bolletje, van het beschuit de “hoofdsponser” was. In andere woorden, de gehele dag kregen wij koeken aangeboden van goed bezig, het tussendoortje van bolletje voor 11 uur, zoute stengels, beschuit, roggebrood, koekjes, schuddebuikjes en nog meer koekjes. Ik heb het hele assortiment van Bolletje geproefd en gegeten en kan hierbij letterlijk zeggen dat ik bolletje de komende tijd niet meer hoef te zien. Alhoewel, de goed bezig koekjes zijn erg lekker als tussendoortje zonder dat ze al te veel suikers bevatten.

Vandaag stond in het teken van nuchteren. Iets wat mij met vlag en wimpel is gelukt, niet geheel met gemak, maar het is gelukt. De komende paar dagen zullen ook nog lastig worden, aangezien ik nu zo gewend ben geraakt aan veel eten en de batavierenrace + party komt eraan! Spannend!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn Strijd | Het vreetfestijn

Geef een reactie

