Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Blessure

Joehoee, ja hoi, ik ben het. Ik leef nog, in meer of mindere mate dan. Alhoewel, nee, nee ik mag verder niet klagen. Het begon eigenlijk allemaal 23 maart.

De afgelopen twee weken waren rampweken. Naast volle collegeweken inclusief practicum, vond de universiteit het ook nodig om 3 tentamens in te plannen. Yes, lang leven het Twents Onderwijs Model (TOM). Met andere woorden, de universiteit wil de druk verminderen maar slaagt er niet echt in. Laat zeggen, niet. Het goede nieuws kwam gelukkig ook, ik heb al twee tentamens gehaald!

Naast de drukte van de studie, was het ergste het nieuws van de fysiotherapeut. Na 2/3 weken rondgelopen te hebben met een raar gevoel in mijn knie, toch maar langs gehopt op het inloop spreekuur. Er werd zo snel niets gevonden, dus werd er een vervolgafspraak gemaakt.

Afgelopen woensdag kwam ik erachter wat nou het probleem was, een runnersknee, ook wel lopersknie genoemd. De buitenste spier/pees die van de abdomen(buik) richting de onderkant van de patella(knie) loopt. De spier bedekt het gehele bovenbeen, ofwel femur genoemd. Misschien raad je het al, maar aanstaande vrijdag heb ik nog een tentamen, anatomie om precies te zijn. Dus ode aan Latijnse benamingen.

Een runnersknee komt regelmatig voor bij hardlopende mensen, woehoo en is prima te genezen mits ik mijn rust neem. Dus in plaats van iedere dag lekker sporten, is het iedere dag lekker rustig aan doen en hooguit 2 keer per week 20 minuten hardlopen, hetzelfde geldt voor zwemmen.. Daarnaast moet het om de dag lekker gemasseerd worden en iedere dag gekoeld. Het enige voordeel was dat ik er op tijd bij was en er dus nog geen ontsteking was geweest, dat maakt het herstelproces alleen maar korter.

Alles samen bracht me even in een dipje, sporten maakt me de laatste tijd zo blij. Lekker mijn hoofd leeg maken tussen alle drukte door. Toen ik hoorde dat dat even niet meer kon, stortte mijn wereld ook letterlijk eventjes in. Gelukkig kan ik nu mijn rust een beetje vinden, anders wordt mijn knie natuurlijk nooit beter! Nu ga ik mijn knie nog even lekker masseren en daarna nog lekker koelen, om daarna maar eens van een welverdiende slaap te genieten. Fijne zondag nog!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

9 gedachten over “Mijn Strijd | Blessure

Geef een reactie

