Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Spierpijn

Spierpijn, het gevoel wat je laat denken dat je daadwerkelijk wat gedaan heb. Ik vind het heerlijk! Oké sommige momenten kom ik amper overeind, maar in de meeste gevallen voel ik me tevreden!

Van zwemmen krijg ik allang geen spierpijn meer, of nou ja, ik ga het even anders verwoorden. Van zwemmen krijg ik met de “gewone” techniek geen spierpijn meer, maar als ik een nieuwe techniek aanleer krijg ik het nog wel. Schoolslag zwemmen op de kikkermanier een stukken makkelijker dan de wedstrijdmanier, en van dat laatste krijg ik dus spierpijn.

A fijn, in hoeverre dat het mogelijk is zwem ik dus twee keer per week. Gewoon voor de vetverbranding. Hiernaast lukt het mij de laatste tijd om twee keer in de week 35 minuten (5 km), te hardlopen. Maar dat is nog net te kort om de vetverbranding aan het werk te zetten en ook nog net te langzaam. Dus gebruiken we dat voor de conditie, dat vind ik ook erg belangrijk. Zo kom ik natuurlijk niet dichter bij dat “gespierde” lichaam, misschien moet ik het beter afgetraind noemen. Dus daarvoor is krachttraining nodig en daar komt dat fijne spierpijn gevoel vandaan. Dit doe ik vaak 3 keer per week 10 minuutjes met een filmpje van YouTube.

Nu heb ik de weegschaal nog niet gezien, maar ik merk aan mijn lichaam dat er niet veel verschil te zien is. Dus de krachttrainingen ga ik verhogen. Voordat ik hier aan ga beginnen, ga ik eerst naar de fysio om mijn knie te laten checken. Maar daarna gaan de krachttrainingen langer duren, met hopelijk twee voordelen. Weg met de muffin top, ik vind dat zo’n leuk woordje. Maar het staat dus voor het gedeelte van de buik dat over je broek heen hangt, geniaal bedacht.

Is dit niet geweldig leuk? (c) http://www.glamour.com/

En als tweede het fijne gevoel van spierpijn! Daarnaast wil ik ook mijn bovenbenen meer gaan trainen, want ik heb gigantisch veel broeken die mij nog redelijk zouden passen, mits mijn bovenbenen slanker worden. Ach ja, het duurt nog twee weken totdat ik de weegschaal weer onder ogen mag komen, ik hoop zo dat er dan 56 kg te zien valt.

Hoe dan ook, ik verheug me op de spierpijn en op die platte buik van te zomer! Daarnaast is het ook nog twee weken tot de transformatie, dus ik verheug me nu al op dat paasweekend!

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “Mijn Strijd | Spierpijn

    1. Hee, heel erg bedankt voor het berichtje! Het is een echte eye-opener. Het laat je zien dat een nieuwe levensstijl, hoe ik het heel graag wil zien. Niet alleen afhangt van op gewicht raken, maar nog meer het psychische gedeelte.

      Gelukkig ga ik langzaam door het hele proces, dus heb ik genoeg tijd om het allemaal “emotioneel” te verwerken met de hoop dat ik er minder last van heb na het hele proces. Heel erg bedankt!

  1. Ik vind het heel knap hoor!!! Petje af! Doorzettingsvermogen moet je hiervoor hebben! Maar niet vergeten ook te genieten he! En dat het belangrijker is hoe je jezelf ziet en voelt, dan dan getalletje op de weegschaal!!! En…feit..spier weegt meer dan vet! Succes!!!

    1. Klopt! Ik geniet er zeker van, vooral het feit dat bewegen veel makkelijker gaat en ik een grotere conditie heb gekweekt. Alleen dat al vind ik heerlijk! En je hebt helemaal gelijk, uiterlijk is belangrijker dan een getal. Dus mocht ik op dat moment komen dat ik helemaal tevreden ben met mijn lichaam, dan maakt het me niet meer uit wat de weegschaal zegt 🙂

Geef een reactie

