Geplaatst in Beauty

Mijn Gezicht | Imperfectie (4/4)

Hallo allemaal!

Dit is het laatste deel over imperfectie van het gezicht. Voor dat ik begin met vertellen over de extra handigheden, moet ik eerlijk toegeven dat ik het heerlijk vind om meerdere berichten in thema te schrijven, in dit geval in een serie. Het geeft mij de tijd om rustig berichten te schrijven vooraf, er goed over na te denken en toch in een vast schema te kunnen bloggen. Daarnaast hoop ik dat aan het eind van deze serie, ik jullie een mooie basis heb gegeven voor een gezicht zonder imperfecties waarbij make-up niet meer nodig is.

Vorige week liet ik jullie zien waarvoor ieder product werkt en wanneer je het gebruikt. Om het optimale uit ieder product te halen, heb ik hieronder een simpel en hopelijk korte reinigingsroutine voor jullie opgesteld. Want een mooi gezicht heeft niet veel tijd nodig.

Dagelijks
Na een heerlijke nacht rust, want een goede nachtrust stimuleert een perfecte huid. Word je wakker en na nog even na gedommeld te hebben, is het tijd om je gezicht te reinigen. Je loopt na de wasbak en wast je gezicht met water en reiniger. Dep je gezicht droog en doe wat van je toner/tonic op een wattenschijfje. Maak je gezicht schoon en neem gelijk je hals mee voor een dubbel fris gevoel. Wacht tot de toner is opgedroogd, dagcrème op en klaar. Hierna kun je nog je wat make-up op je ogen doen of en lippenstift en klaar om te gaan.

Na een lange vermoeide dag is het bijna tijd voor bed. Met je handen kom je onopgemerkt vaker aan je gezicht dan je denkt, dus wassen met die handel. Haal eerst eventueel met een reinigingsdoekje het make-up van je ogen en lippen. Was je gezicht met water en reiniger en dep je huid voorzichtig droog. Gebruik de toner en na het drogen smeer je je gezicht in met nachtcrème. En je kan heerlijk met een fris gevoel je bed in duiken.

Wekelijks
Één van de belangrijkste dingen voor een mooi gezicht is je kussensloop eens per week wassen. Je kussensloop bevat onmeunig veel bacteriën waar niet iedereen bij stil staat. Voor een mooi gezicht was je je kussensloop eens per week, dat voelt gelijk een stuk frisser aan.

Daarnaast, als je daar de tijd voor hebt, kun je eens per week een gezichtsmaskertje gebruiken. Deze kun je in “een keer” portie halen, of in een tube. Je kan ze zelf maken of zo halen. Er zijn genoeg mogelijkheden om aan jouw wensen te kunnen voldoen. Let gewoon op de ingrediënten en haal het product er gelijk af wanneer het heel erg begint te tintelen als het dit niet hoort te doen. Een masker zorgt voor een snelle oppepper van je gezicht en voor een momentje ontspanning.

DSC_0007

Als laatste om wekelijks te doen is scrubben. Scrub niet vaker dan 2 à 3 keer per week. Het beste kun je scrubben als je al een tijdje onder de douche staat of als je een poosje in bad heb gelegen. Je poriën staan dan open en daardoor kun je er makkelijker viezigheid uit scrubben.

Ik hoop dat jullie wat aan alle tips gehad hebben. In de toekomst zal ik nog met veel meer tips komen om een perfecte huid te krijgen en te behouden. Ik wil het nu hierbij laten. Ik hoop dat jullie genoten hebben en dat jullie er wat aan hebben.

Heel veel liefs, Karlijn

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

