Geplaatst in Beauty

Mijn Gezicht | Imperfectie (3/4)

Vorige week heb ik jullie een lijst laten zien van producten. Deze producten zijn een goede basis voor een perfecte reinigingsroutine, waar hopelijk niet al te veel tijd in gaat zitten. Hieronder zal ik uitleggen waarom het handig is om deze producten te hebben en hoe je deze gebruikt.

De reiniger is van belang om je gezicht schoon te maken. Het zorgt ervoor dat alle bacteriën van je gezicht worden gehouden, wat de uitbraak van nieuwe acne vermindert. Want naast hormonen, zorgt een smerige huid zorgt voor meer uitbraak van acne. De reiniger gebruik je iedere ochtend en avond. ’s Ochtends om de bacteriën van je gezicht af te halen van tijdens je slaap, en ’s avonds van overdag. Je pakt wat reiniger, eventueel met wat water, en wast je gezicht ermee. Hierna spoel je het er met ruim water weer vanaf en dep je je gezicht schoon. Tenzij natuurlijk anders staat weergegeven op jouw product.

De gezicht reinigingsdoekjes zijn er voor de noodgevallen. Als je echt geen zin hebt om je gezicht te wassen, kun je snel een doekje pakken en voila je gezicht is (zo goed als) schoon. Ga niet te hardhandig te lijf, maar wrijf rustig over je gezicht totdat je alles gehad hebt. De reinigingsdoekjes kunnen ook gebruikt worden om je oogmake-up te verwijderen voordat je je gezicht met de reiniger gaat schoonmaken. Dat scheelt een hoop gedoe dan wanneer je alleen je make-up met water en reiniger van je gezicht af wilt halen.

Om je huid echt optimaal schoon te maken is er de toner/tonic. Het is echt een goed schoonmaakproduct voor je gezicht. Je stopt wat van de toner op een wattenschijfje en gaat hiermee over je gezicht, dit kun je ’s ochtends en ’s avonds doen. Het haalt de viezigheid weg die je met een reiniger niet voldoende weg kan halen.

DSC_0414

Een scrub heb je nodig om eens per week de dode huidcellen van je gezicht af te halen. Het is een belangrijk product als je veel mee-eters hebt, het verwijdert de bovenste laag van je huid en zorgt voor een zachter aanvoelende huid. Gebruik het product niet vaker dan twee, hooguit 3 keer per week. Teveel scrubben kan ervoor zeggen dat je je hoornlaag dermate aantast dat de huidlaag onder de hoornlaag wordt beschadigt. De hoornlaag is de bovenste laag van je huid en bevat de dode huidcellen, het zorgt daarnaast voor bescherming van het leven binnenin je lichaam.

De laatste producten zijn de dag en nachtcrème. Deze zijn beide nodig om je huid te voeden. Ik vroeg mij altijd af waarom je een dag en nachtcrème hebt en niet gewoon 1 crème kan gebruiken, totdat iemand mij het verschil vertelde. Een dagcrème matteert ligt, voedt iets minder en bevat meestal UV straling. Een nachtcrème is juist een wat dikkere voedende crème en zal niet beschermen tegen UV straling of matteren. Een crème is belangrijk om te hebben omdat het een vette huid kan kalmeren, een droge huid extra kan voeden en een normale huid optimaal kan houden. Het zorgt voor een mooier en egaler gezicht vind ik. Met een juiste dag en nachtcrème is die foundation dus helemaal niet meer nodig als je eenmaal je onzuiverheden hebt overwonnen.

In het laatste deel van deze serie zal ik vertellen over verwennerij producten voor je gezicht en de beste routine.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Mijn Gezicht | Imperfectie (3/4)

  1. Haihai melanique spoolder hier’ ik zit al een tijdje met iets’ ik heb een blauw adertje onder me’n oog zitten en weet niet wat ik er aan kan doen’ het stoort me zo erg op t moment dus hoop dat iemand een oplossing voor me heeft dat zou fijn zijn! Gr melanique

    1. Ha Melanique, het beste ga je gewoon even langs de huisarts, ik ben natuurlijk ook maar een gewone blogger zonder enige kennis daarover 😉

      De huisarts kan je vast vertellen wat je eraan kan doen en eventueel een zalfje meegeven. Mocht de huisarts geen opties geven, kun je altijd verder kijken naar homeopathische middelen (baat het niet, dan schaadt het niet), hier kan de huisarts vaak ook advies over geven.

      Succes ermee! Laat me weten als je er vanaf bent 🙂

Geef een reactie

