Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Langzaam

Zoals misschien jullie al weten, studeer ik biomedische technologie. Een opleiding waarin ik word opgeleid om medische hulpmiddelen te ontwerpen. Dit kan zijn van een robotarm tot genezing met stamcellen. Ik kom later aan het begin van de ontwerpserie te staan. En toch, ondanks dat ik een ‘medische’ opleiding volg, moet ik niet veel hebben met geneesmiddelen. Ik genees liever zonder één, dan dat ik er één neem. Het liefst voorkom ik het, maar dat kan niet altijd. Natuurlijk is dit niet altijd realistisch, maar bij problemen als buikpijn of migraine ziek ik toch altijd liever uit dan dat ik een paracetamol neem. Ik hoef al die “chemische troep” niet in mijn lichaam, van al die bijwerkingen word ik alleen maar meer panisch. Vooral om het feit dat je immuun kan raken voor geneesmiddelen, probeer ik altijd zo min mogelijk te nemen. Mocht ik het echt een keer in moeten nemen, dan weet ik zeker dat ik niet immuun ben.

Het klinkt allemaal heel logisch, maar eigenlijk is het heel tegenstrijdig met mijn leefgewoonte. Want ik eet nog steeds al dat ongezonde eten, terwijl dat eigenlijk veel slechter voor mij is. Dat is iets voor een volgende keer om over na te denken.

Waar ik heen wil is dat ik, als vrouw, gezegend ben met die fijne periode eens per maand. Vanwege meerdere redenen is daarom besloten dat ik de pil ging slikken. Toen ik begon met de pil, was ik doodsbang dat ik kilo’s aan zou komen en erg depressief ging worden. Gelukkig kwam ik geen gram aan, maar afvallen bleek wel wat lastiger dan voorheen. Maar dat zou eerlijk gezegd ook door de decembermaanden kunnen komen. Helaas werden mijn migraine aanvallen wel veel erger en kwamen ze veel vaker voor. Waardoor besloten werd om te switchen van pil. Nu ik geswitcht ben is gelukkig de migraine weg, maar mijn hongergevoel voor zoetigheid is daarentegen wel gestegen en mijn humeurigheid.

Ik ben nog geen maand geswitcht, maar ik word nu al knettergek van de combinatie humeurigheid en een groot hongergevoel. Hallo lichaam, heb je niet door dat ik op dit moment kilo’s kwijt moet en niet erbij?

Dus ja, het afvallen gaat nog steeds niet helemaal lekker. Daar baal ik best van. Om mijzelf niet nog verder naar beneden te halen, is voor mij het enige om op dit moment de weegschaal te vermijden. En proberen om in plaats van die heerlijke koekjes en snoepjes, fruit te nemen als ik honger heb. Maar dat blijft nog altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Hoe gaan jullie om met tegenslagen

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Mijn Strijd | Langzaam

  1. De pil is ook zo’n rotzooi he, je hele vrouw-zijn schop je ermee in de war. Ik ben een aantal maanden geleden gestopt en voel me veel beter. Geen hormonen meer voor mij! Hoe ik omga met tegenslagen? Doorzetten. Mijn rij-instructeur zei altijd dat je karakter kweekt op het moment dat je doorzet tijdens een moeilijk moment.
    Zet ‘m op!

    1. Dat klinkt als een leuke rij-instructeur! De pil is zeker rotzooi, het ene moment voel ik me prima, het andere moment heb ik nergens zin in. Ik hoop dat het nog wat afzakt. Toch is het wel iets waar onderzoekers wat meer energie in mogen stoppen, aangezien veel vrouwen het slikken 🙂

Geef een reactie

