Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Mijn Strijd | We gaan gewoon door.

 

Goede voornemens zijn cheques die mensen innen bij een bank waar ze geen rekening hebben lopen
– Oscar Wilde

Hallo allemaal!
Voordat ik verder ga; Wens ik jullie hierbij een gelukkig en gezond 2015!! Allemaal een mooi uiteinde gehad?

Eerlijk is eerlijk, wat ging 2014 snel voorbij. Het lijkt als de dag van gisteren dat ik net een halfjaartje aan het studeren was, maar nu heb ik er al bijna 2 jaar op zitten. Maar het grootste keerpunt was toch wel mei 2014. De maand dat ik begon met mijn “dieet”. Wat ben ik trots op mezelf dat ik afgelopen jaar gewoon 5 kilo ben afgevallen. En wat ben ik blij dat ik tijdens de kerstvakantie niet ben aangekomen. Dat scheelt een hoop voor volgend jaar. Daarnaast heb ik het hardlopen ook weer opgepakt in de vakantie, daar moet ik echt meer tijd voor gaan vrijmaken. Wat een kick geeft dat als je steeds weer wat meer kan.

Maar ik ben er nog lang niet. Want er mogen zeker nog wat pondjes vanaf, ook aan mijn conditie kan nog wel het een en ander geknutseld worden. Dus ook ik heb mijn goede voornemens klaar liggen, die echt niet allemaal betrekking hebben op mijn gezondheid! Dus hier komen ze, mijn doelen voor het aankomende kwart/half jaar. Want echt waar, meerdere kleinere doelen in een jaar werkt beter dan 1 groot doel.

Het eerste wat ik graag zou willen bereiken is eindelijk weer eens onder die 55 kg komen. Omdat ik nu rond de 59 kg weeg, en mezelf geen strakke deadline wil stellen. Ga ik voor de prachtige datum van 1 april om dit te bereiken. Ik bouw het langzaam op met gezond eten, weinige slechte tussendoortjes en veel fruit en water drinken. Vooral dat water drinken moet ik goed doen, want ik drink nog steeds te weinig. En langzamerhand ook meer sporten.

Dit brengt me bij mijn tweede puntje. Meedoen aan een hardloopwedstrijd. Drie jaar geleden wou ik al heel graag meedoen aan een hardloopwedstrijd, alleen heb ik toen roet in het eten gegooid. Dit jaar ben ik van plan om er sowieso een te lopen. Waarschijnlijk wordt het wel een wedstrijd aan het einde van het jaar, maar mijn doel is om voor eind mei 6 kilometer achter elkaar te kunnen lopen. Ik zit nu op de drie, dus met wat geduld en veel oefenen moet dat lukken.

Een ander puntje met betrekking op deze blogpost is dat ik iedere zondag over Mijn Strijd ga schrijven. Waarschijnlijk worden dit updates over mijn strijd, maar ook persoonlijke tips en trucs. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik het erg leuk vind om hierover te schrijven en het me persoonlijk veel heeft geholpen om mijn doelen te bereiken. Dus dit gaat zeker terugkomen in de rest van 2015.

Iets wat eigenlijk het meest belangrijke is wat ik het aankomend jaar wil gaan doen is orde krijgen in mijn leven. Er liggen zoveel dingen waar ik mee bezig ben die onaf zijn, dat ik dit langzaamaan allemaal op orde moet krijgen. Evenals inzicht in mijn rekeningen en uitgavepatroon. Want dat leven waar ik er helemaal alleen voor kom te staan komt steeds dichter bij. Deze orde wil ik ook terugbrengen in mijn blog. Ik ben altijd al geweest van lijstjes en orde, maar ik kon nooit de juiste manier vinden om dit terug te laten brengen naar mijn blog. Toch heb ik hem eindelijk gevonden, dus ik ga deze veranderingen langzaam doorbrengen.

Nu heb ik de meeste goede voornemens wel gehad, een paar kleine dingen waar ik mee door wil gaan dit jaar zijn. Meer tijd vrij maken voor mezelf, meer experimenteren met koken, mijn studie halen en op zoek gaan naar een baan. En last but not least minder bang worden in grote groepen met mensen die ik amper ken. Want ik vind het vreselijk om in een grote groep te zijn waarbij ik iedereen amper ken, ik sluit me dan helemaal af. Eigenlijk probeer ik ze ook te ontwijken, maar van mezelf moet ik nu minimaal één keer per maand deze angst leren te overwinnen, want dat gaat me later veel verder brengen.

Dat waren mijn goede voornemens, volgende week zondag zien jullie mij weer terug met een nieuwe blogpost. Hebben jullie nog goede voornemens?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

