Geplaatst in Mijn Verhaal

Dromen

Dromen komen en gaan. Sommige dromen worden doelen, doelen die steeds dichter binnen handbereik komen. Andere dromen, gaan juist steeds verder weg. Ze worden onhaalbaar. Dit laatste gebeurde bij mij vandaag.

Als sinds dat ik 12 ben schreeuw ik van de daken dat ik een vriendelijk medicijn voor kanker ga uitvinden. Een medicijn waarbij de patiënt geneest zonder daarbij een vreselijke chemotherapie te hoeven ondergaan. Deze droom komt steeds dichter bij, want mijn kennis op gebied van de medische zorg wordt steeds groter. Omdat het verwezenlijken van deze droom op mijn 17de nog zo ver weg leek, besloot ik om mijn haar lang te laten groeien om het te kunnen doneren aan stichting Haarwensen. Want hoe erg is het voor een kind om kaal te zijn? Het zelfvertrouwen kan er dan ook zeker op achteruit gaan, iets wat in een periode van ziekte juist totaal niet mag. Een kind moet vol zelfvertrouwen zijn, het moet sterk zijn om de ziekte te overwinnen. Stichting Haarwensen maakt pruiken voor kinderen uit gedoneerd haar. Een pruik die een kind zelfvertrouwen kan geven. Helaas zitten er strenge eisen aan het doneren van het haar. Zo moet het 25 centimeter zijn en mag het nooit gekleurd zijn. De laatste mogelijkheid is erg gemakkelijk, maar de eerste niet. Na 3 jaar mijn haar te hebben laten groeien, was mijn haar nog steeds niet lang genoeg. Tegelijkertijd zorgde mijn lange haar ervoor dat ik (samen met mijn lengte) eruit zag als een lief, schattig meisje. Dit moest niet gebeuren. Dus toen de kapper vandaag langs kwam, was ik nog vastbesloten om mijn haar te laten groeien. Totdat ik een foto maakte van mijn lange haar, toen knapte er wat, het zag er niet uit. Het moest weer kort, en nee niet een beetje ook. Ik heb er dan ook gelijk maar een kleine 20 centimeter vanaf gehaald. En aangezien ik al heel lang een schuine boblijn wou, is het dat ook geworden. Voor is mijn haar prachtig lang, waar het achter gigantisch kort is.

haar

Ondanks dat mijn droom nu in duigen is gevallen, ben ik wel blij dat ik deze stap gemaakt heb. Want hoe dan ook, zelf moet ik ook tevreden zijn met mijn uiterlijk. Ondanks dat vind ik het erg jammer dat ik mijn haar niet kan doneren, maar het geeft hoe dan ook meer motivatie om dat medicijn tegen kanker te kunnen vinden. Want daarmee maak ik nog veel meer mensen blij.

Soms moet je een offer maken en je droom laten schieten. Maar het zal altijd wat goeds naar voren brengen.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Dromen

  1. Mooie droom! En dat korte haar staat je leuk! Mijn droom is om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen, maar het is erg prijzig en met mijn gezondheid gaat het vaak niet goed. Maar toch blijf ik hoop houden!

    1. Wat een prachtige droom. Wat jammer dat het nog steeds niet goed gaat met je gezondheid. Maar het is zeker goed om hoop te blijven houden, wie weet brengt 2015 wel iets moois! Ik wens je dan ook een gezond en mooi 2015 toe en hoop dat je droom snel uit mag komen!

Geef een reactie

