Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Een verandering.

Een verandering zien kan lang duren, dat kan ik je wel vertellen. Je kan je nog zo hard aan het dieet houden en na twee weken nog steeds geen resultaat zien. Hierbij komt een groot doorzettingsvermogen om de hoek kijken, ook kom je jezelf er heel erg in tegen. Want een gewoonte verander je niet zomaar, vooral niet als het gaat om je eetgedrag. Als je gewent bent om iedere dag 3 stevige maaltijden te eten en tussendoor veel zoetigheid met weinig beweging. Probeer dan maar eens naar 3 gewone maaltijden te gaan met tussendoor fruit. In eerste instantie heb je ontzettend veel honger, want je lichaam is gewent aan veel eten. In tussentijd moet je heerlijke cakejes en koekjes aan de kant zetten voor fruit. Ik kan begrijpen dat niet iedereen dat zo graag wil. En na twee weken goed bezig te zijn geweest en geen resultaat zien, dan kruip je dus zo terug in je oude gewoonte.

Dat probleem had ik de afgelopen paar maanden. Ik had het gigantisch druk met verslagen en tentamens, er waren genoeg momenten waarbij er drank en chips op tafel kwam. En als het nog niet erg genoeg was, kwam ik mezelf gigantisch tegen. De afgelopen maanden waren er zoveel momenten waarbij ik aan opgeven dacht. Vaak genoeg heb ik dan ook een zak snoep opengetrokken. Totdat iets in mij knapte, want ik ben niet voor niets 6 kilo kwijt geraakt. Ik heb het niet gedaan om het daarna net zo snel weer erbij te krijgen. Nee, ik ben hier mee bezig om de pondjes voor altijd kwijt te zijn. Iets wat nog wel even gaat duren, daar ben ik zeker van. Maar ik besef me nu wel dat het allemaal beter langzaam kan gaan dan snel, want dat behoud je ervan om alles er sneller weer aan te krijgen.

Dus na een gigantische struggle met mezelf, die dit weekeinde echt tot een einde is gekomen. Want ik heb mijn vorige module afgerond met een gemiddelde van een 8(!) en heb ook al mijn eerste cijfer terug van deze module. Keerde de rust weer helemaal in mij terug. Toen vanochtend de weegschaal dan ook nog de 57,9 aangaf, toen was ik helemaal blij. In de zomer van 2013 woog ik voor het laatst 57 kilo. Jemig. Oké het zal nog wel even duren voordat het een echte 57 kilo wordt waarbij de 59 helemaal van de weegschaal verdwijnt. Want je gewicht schommelt natuurlijk rond de kilo. Heb ik weer een vol vertrouwen dat ik mijn doel ga halen. Eerst de 55 kilo en daarna op naar de 50. En dan zien we wel weer verder.

Nu ik weer helemaal lekker in me vel zit, heb ik weer tijd om mezelf weer even op de tweede plaats te zetten en me weer te gaan bemoeien met anderen. Dus lieve lezers, hoe gaat het met jullie?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn Strijd | Een verandering.

Geef een reactie

