Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd | Nog 24 dagen!

Nog 24 dagen en dan kunnen we het nieuwe jaar inluiden. Nog 14 dagen tot de 10 leukste dagen van het jaar. Kerstvakantie, een periode vol ongezonde lekkernijen en gezelligheid. Een periode waarbij je eigenlijk niet aan je gewicht wilt denken, en dat is ook precies wat ik ga doen. Sinds mei ben ik bezig met het letten op wat ik eet en het heeft tot een mooi resultaat geleidt. Ik zit lekkerder in mijn vel, mijn conditie is beter en ook de nodige pondjes zijn kwijtgeraakt. Nu ben ik er nog lang niet, het liefst gaat er nog eens 10 kilo vanaf. Dat is veel, dat weet ik zelf ook wel. Maar ik ga er hoe dan ook helemaal voor!

Vorige week vertelde ik over dat het de afgelopen weken niet zo lekker liep met mijn dieet. De weegschaal bleef maar hangen op een cijfer en ik kon het gewoon maar niet begrijpen. Door de stress en depressie over de weegschaal heb ik deze week de ongezondste week gehad vanaf mei en je raad het nooit, maar nu geeft die stomme weegschaal wel een lager getal aan. Halloooo, dit klopt toch niet?! Ik snap echt helemaal niets meer van mijn lichaam.

Met al de lekkernijen in het vooruitzicht, heb ik besloten om de aankomende twee weken nog streng het dieet te gaan volgen, zodat ik in de vakantie (met mate) kan genieten van alle lekkere dingen. Het voornaamste is dat ik gewoon lekker op gewicht blijf en zeker blijf sporten, want wat heb ik weer zin om mijn hardlopen op te pakken, te gaan zwemmen voor mijzelf en iedere dag een flinke work out te doen. Het belangrijkste is dat ik in januari weer helemaal klaar ben voor een nieuwe start en me kan gaan storten op een nieuw doel.

Al met al ben ik blij dat de meeste stress en depressie weer achter de rug zit, want wat een rotweek was de afgelopen week. Twee tentamens en gigantisch veel college uren. Gelukkig zitten deze tentamens er op en heb ik er woensdag nog eentje, waarmee hopelijk ook de laatste stress van mijn lichaam verdwijnt.

Hoe was jullie week?

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn Strijd | Nog 24 dagen!

Geef een reactie

