Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd |Waar gaat het mis?

Nu begin ik de moed toch wel bijna op te geven. Of het komt doordat ik echt oververmoeid ben, teveel stress heb voor de aankomende tentamens en deadline (het zijn 3 tentamens in 2 weken inclusief een geblokt rooster met hoorcolleges van kwart voor negen tot half 6 en een projectdeadline, dus waar is de vrije tijd als alle tijd besteed moet worden aan leren?). Of dat de stress komt omdat ik me teveel zorgen maak over mijn vakkenpakket voor volgend jaar, want de grote mensen wereld komt steeds dichterbij.

Ik heb werkelijk waar geen idee waar het aan ligt, maar afvallen gaat in ieder geval slecht. Ik leef gelukkig nog gezond en verschans me niet aan allemaal lekkernijen. Natuurlijk neem ik af en toe wel wat lekkers en ongezonds, het is tenslotte toch het seizoen van de lekkernijen. Maar dat wat ik eet aan lekkernijen is zo weinig dat het weinig verschil uit moet maken. Het is in ieder geval niet iedere dag, en hooguit een klein stukje. Toch gaat dat getal op de weegschaal maar niet omlaag, ik blijf hangen rond de 59 kg. Ik drink geen frisdrank, eet tussendoor fruit en houd me voor de rest van de dag aan de 3 hoofdmaaltijden, allemaal gezond. Maar toch, moet ik echt strenger worden? Mezelf alle lekkernijen gaan verbieden? Ik sport nu 2 keer per week een uur, de rest van de week beweeg ik wel 30 minuten door het fietsen en traplopen. Misschien dat daar het probleem ligt. De maanden voor de zomervakantie had ik genoeg aan gezond eten, misschien heb ik nu wel de intensiteit van het sporten nodig om al het vet te verbranden. Wie weet. Ik wou dat ik wist waar het probleem ligt.

Eerlijk is eerlijk, ik zit er gewoon helemaal doorheen. Ik ben desalniettemin tevreden met mezelf, maar ik wil gewoon zo graag wat slanker zijn. Altijd ben ik dat wat vollere kleine meisje geweest, naast mijn zusje die alles kon eten en geen gram aankwam en dus slank was. Ik wil gewoon nog wat kilo’s kwijt, zodat ik ook dat mooie strakke jurkje aankan, die broek die perfect zit, zonder me zorgen te hoeven maken voor een vetlaag die over de broek heen puilt of een dikke buik onder dat strakke jurkje.

Iedereen heeft het er wel over dat je blij moet zijn met je lichaam en dat het niet uit maakt dat je wat dikker bent. Maar maak dat de kat wijs, natuurlijk is het erg dat je wat dikker bent. Het is gewoon slecht voor je gezondheid, het is ook slecht voor je gezondheid als je te mager bent. Maar dat hebben die meeste modebladen. Die maken kleding voor de meest magere mensen en laten dat als modebeeld zien. Waar zijn de normale mensen, de mensen met een goed lijf die niet te mager en niet te dik zijn? Het modebeeld dat er nu hangt is alleen maar slecht, je raakt er erg onzeker van dat kan ik je vertellen. Nu moet ik zeggen dat helemaal niets heb tegen dunne mensen. Ik heb gewoon een hekel aan dat beeld dat ze scheppen. Iedere. Keer. Weer.

Nu weet ik ook wel dat ik me er niets van aan moet trekken. Op dit moment zit ik gewoon in een dipje, een dipje die me hopelijk niet gaat brengen tot waar ik in mei mee begon. Ik moet me er weer boven op trekken, maar dat is bar lastig als je over zoveel dingen loopt te piekeren. Het enige lichtpuntje is dat het gelukkig over 3 weken kerstvakantie is, alle deadlines zijn voorbij en niets meer om over na te denken. Gewoon rust, iets wat ik hard nodig heb.

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

