Geplaatst in Mijn Verhaal

Het ultieme kerstgevoel

Ik ben dol op kerstmis. De sfeer, gezelligheid, de opgetogen kerstboom, de kerstliedjes, maar vooral het feit dat we vrij zijn. Nu heb je in de zomervakantie ook vrij en meestal nog veel langer. Maar de kerstvakantie heeft gewoon wat speciaals, misschien komt het doordat je 3 dagen kerst viert en nog 2 dagen oud en nieuw. Volop gezelligheid.

Maar wat geeft mij nou het ultieme kerstgevoel?
’s avonds heerlijk op de bank zitten met dikke fleece sokken om mijn kleine voetjes op te warmen. Een kop warme chocolade melk of thee met een kaneelster van Bolletje, deze zijn zo heerlijk, verrukkelijk. De kerstboom met zijn lichtjes, de kerststal die ernaast staat en de gewone lampen op dim stand.

Harry Potter met kerstmis

Er wordt een spelletje gespeeld met de familie, of de TV staat aan met een kerstfilm die al 100 keer gezien is, zoals de Grinch of Home Alone. Maar het liefst is het toch een marathon van alle Harry Potter films. Deze films geven mij nou het ultieme kerstgevoel, de magie, het groeien van de acteurs en de bezoekjes aan Zweinsveld tijdens de kerst. Ik kan er echt heel erg van genieten en het zijn ook daadwerkelijk één van mijn favoriete films. Het begon eigenlijk al toen ik jong was, mijn ouders zeggen een jaar of 10, toen ik begon met het lezen van de boeken. Ik was opslag verliefd en kon me er helemaal inleven, deze liefde is doorgebloeid tot de films. Zelfs na de films tientallen keren gezien te hebben, kijk ik ze stiekem ieder jaar tijdens de kerstperiode toch nog een keer terug.

Naast het kijken van de Harry Potter films, geven nog meer dingen mij een ultiem kerstgevoel. Zoals het bakken van allemaal kerstlekkernijen, het koken van de meest waanzinnige gerechten, het wandelen door de sneeuw(mocht er sneeuw zijn), en lekker creatief bezig zijn. Ik leef er eigenlijk al vanaf september naar toe.

IMG_2812

Kortom, de kerst kan me niet snel genoeg komen. Nog een kleine maand en het is weer zover.

Wat geeft jullie het ultieme kerstgevoel?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

