Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd| Ik kan zwemmen!

Hallo allemaal,

Ten eerste begin ik me eindelijk weer beter te voelen. Ik krijg weer energie! En energie betekent ook meer zin in mijn nieuwe levensstijl. Want als ik me nutteloos en slap voel, grijp ik te snel naar ongezond voedsel. Foei Karlijn. Maar toch, I’m back! Of dat denk ik in ieder geval. Ik schommel nog heel erg met de energie buien, het ene moment zit ik vol motivatie, de andere keer ben ik gewoon futloos. Maar ik voel dat het beter gaat. Sinds vrijdag ben ik weer bezig met gezond eten. En het gaat me redelijk goed af, mijn zusje had vrijdag een variant op een kersenclafoutis gebakken en die moest ik natuurlijk proberen. Het gebak was per stuk 290 kcal waard, dus voor een gebak is dit redelijk weinig. Het recept komt uit de Allerhande van juli 2011 met een aanpassing van mijn zusje. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de clafoutis niet lekker vond. Ik had een heel romig taartje verwacht met kersensmaak, dit was het dus niet. Gelukkig mocht ik zaterdag nog wel een gigantisch lekkere bonbon proeven met gezouten fudge binnenin. Hemels was dat.

Helaas is het nog steeds ontzettend druk met mijn studie, dus schiet hardlopen er een beetje bij in. Vooral omdat ik graag nog mijn rust pak, laat ik het hardlopen ook even voor wat het is. Met zwemmen daarnaast gaat het wel goed. Ik zwem al 13 jaar, dus ja ik kan zwemmen. Maar omdat Reddingszwemmen niet echt gebaseerd is op techniek, vooral niet op techniek van de vlinderslag en borstcrawl. Nu ik mee zwem bij een gewone training krijg ik de techniek kant ook mee. En raad eens, ik kan nu eindelijk de vlinderslag, alhoewel dat zeg ik niet goed. Ik kan het begin van de vlinderslag. Maar het belangrijkste van allemaal is dat ik eindelijk de juiste vorm van borstcrawl kan en ik snap ook waar ik al die jaren verkeerd zat waardoor ik nooit zo snel zwom. Wou, wat een verrijking was dat donderdagavond voor mij. Ik ben erg van het uitdrijven, waardoor ik vaak afremde. De bedoeling bij zwemmen, hoe blond kon ik zijn, om de slagen juiste door te zetten, dus niet uitdrijven maar blijven bewegen. Voordeel, je verbrand meer calorieën. Kaching!

Dus gelukkig gaat het met zwemmen goed en met mijn levensstijl ook. Maar dat water drinken dan? Nou, het gaat beter dan voorheen. Maar alsnog gaat het bar slecht. Het is niet dat ik water niet lekker vind, in tegendeel. Ik vind het tegenwoordig lekkerder dan frisdrank. Het lastigste vind ik gewoon het opdrinken. Tsja, hoe verander je dat. Ik heb geen idee, dus tips zijn hierbij van harte welkom. Normaal zal je zeggen dat er een signaal vanuit de hersenen komt die aangeeft dat je dorst hebt, maar ik heb amper dorst. Dus daar zit mijn probleem. Helaas.

Voor de komende week heb ik alleen op maandagavond nog een huisborrel, hierbij zal er natuurlijk wel geborreld worden met chips, drank en frituur. Maar als ik me voor de rest goed gedraag qua voeding. Kan ik aan het eind van de week alleen maar trots zijn. Bij zulke momenten midden in de week, kan mijn gedachte vaak nog wel eens uitgaan na het feit dat ik die week toch al gezondigd heb, dus ik wel meer kan zondigen. Daar moet ik vanaf en daar ga ik me deze week op focussen (samen met dat water drinken natuurlijk).

Een tip die ik geleerd heb tijdens mijn avontuur. Veel mensen geven aan dat ze op maandag beginnen met het dieet, maar dat werkt echt niet. Je hebt vaak nog lekkere restjes over van het weekend en begint maandag dus gelijk slecht, waardoor je ook slecht doorgaat. Begin eens op een donderdag of vrijdag. Dan behoud je jezelf van het openen van een zak chips, waardoor je je maandag niet verplicht hoeft te voelen dat het op moet. Zorg dan wel voor gezonde snacks in huis en doe veel leuke dingen. Dan moet je je weekend wel door komen en ga je maandag met volle moed weer door!

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

