Geplaatst in Mijn Strijd

Mijn Strijd |Water challenge

Nog 45 dagen, dan is het 31 December 2014. Nog 45 dagen om rond de 55 kg te komen. Ik moet eerlijk bekennen, dat getal ga ik niet meer redden. Er zijn teveel dingen gebeurt na de zomervakantie waardoor ik niet constant kon blijven qua dieet. Al met al ben ik gelukkig wel op gewicht gebleven! Dus ik ben nog steeds blij.

Vanaf vorige week heb ik besloten om ook twee keer te gaan zwemmen per week. Omdat ik merk dat in deze fase van mijn afvalproces, letten op voedsel niet meer voldoende is. De ene training zal in het teken staan van reddingszwemmen, de andere in conditieopbouw en techniek. Ik ga nu eindelijk de vlinderslag leren, superleuk 🙂

Daarnaast merk ik dat ik ook bar weinig drink op een dag. Dit is altijd al een kwelpunt geweest en nu helemaal. Vooral nadat ik in mei ben gestopt met frisdrank drinken, drink ik steeds minder. Na meerdere pogingen om te proberen meer vocht binnen te krijgen die mislukten, heb ik wat nieuws bedacht voor mijzelf. Ik heb besloten om bij te gaan houden hoeveel ik drink. Hierbij hoort voornamelijk gewoon water, maar ik heb ook besloten om mijn glazen thee en cup-a-soup mee te tellen.

Over de hoeveelheid inname die ik in moet nemen per dag geven verscheidene sites verscheidene hoeveelheden aan. De een geeft een heuse formule waaruit komt dat ik 2,65 liter per dag naar binnen moet werken. De andere geeft aan dat het binnen de 1,5 en 2 liter moet liggen. Ik hou het bij het laatste, want teveel drinken is ook niet gezond.

Dus hoe ga ik dit aanpakken? Ik ga per dag opschrijven wat ik drink. Simpel als wat. Ik heb een flesje waar o,5 liter in kan, dus ik moet minimaal 2 van deze drinken en dan nog mijn dagelijkse 2 bierpullen thee. Dan moet het helemaal goed gaan. Dus we gaan deze week eens kijken hoe het gaat.

Waarom wil ik meer gaan drinken? Vochtinname is erg belangrijk als het aankomt op oplossen van voedingsstoffen, transport en lichaamstemperatuur.

Omdat ik het erg leuk vind om over mijn strijd te vertellen, het deels al een vast onderdeel is van mijn blog. Zal het van nu af aan een wekelijks onderdeel worden op de zondag. Het zal een reflectie worden op mijn week. Eventueel aangevuld met tips en oefeningen. Gewoon waar ik op dat moment zin in heb!

Hoe zit het met jullie vochtinname? 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

5 gedachten over “Mijn Strijd |Water challenge

  1. Vilgouden is soms belangrijker dat het succes dat je boekt. Maakt het wat uit wanneer je je doel een maandje later bereikt? Nee toch? Volhouden dus! En water/ vochtinname is daarbij heel erg belangrijk. Doorgaan!!!

  2. Water drinken is inderdaad heeeel belangrijk! Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als je een ‘slimme’ telefoon hebt, dan zijn er apps die je een berichtje sturen om je eraan te herinneren. Er zijn zelfs spelletjes van, volgens mij dat je een plantje moet laten groeien met de hoeveelheid water die je drinkt. 😛 Werkt heel motiverend! Succes 🙂

Geef een reactie

