Geplaatst in Mijn Verhaal

Het uiterste.

Ik ben een doorzetter. Ik geef niet snel op. Lukt iets me echt niet, dan raak ik erg gefrustreerd en blijf ik erover nadenken totdat het me lukt. Een gigantisch goede eigenschap. Het heeft al voor zoveel fijne dingen gezorgd, een dieet die goed loopt, een VWO diploma en zoveel meer dingen. Maar het heeft ook zijn nadelen. Het zorgt er meestal voor dat ik mijzelf zo op de achtergrond zet, dat ik pas stop wanneer ik echt neerval. Dat neervallen heeft ook andere oorzaken. Maar alles leidt tot het feit dat ik mijzelf geen rust gun.

Nadat ik vorige week blijkbaar een hele week met een wazige blik heb rondgelopen volgens omstanders, kwam het dit weekend goed aan. Het weekend wat stond voor totale ontspanning, einde van een module, eindigde in een weekend vol hoofdpijn aanvallen ofwel migraine. Ik stortte in. En in plaats van dat ik na 2 dagen goed ziek zijn beter ben. Ben ik weer veel te hard van stapel gelopen en zit ik nu nog steeds met hoofdpijn, zwakte en moeheid. Ik leer ook niet van mijzelf.

Nu heb ik mijzelf voorgenomen dat ik de komende paar weken veel moet gaan slapen, alles op een rijtje moet hebben en vooral rust nemen.  Rust in alles, dus er komen ook wat minder blogpost online. Het gaan tot het uiterste is iets wat ik te vaak doe. Mijn ouders waarschuwen me er vaak over, maar toch blijf ik koppig. Niet op mijzelf lettend. En nu ben ik echt te ver gegaan.

Waarom ik hier over blog? Ik wil meegeven dat het goed is om je rust momenten te nemen. Ga niet tot het uiterste. Ik hoop dat ik er nu van geleerd heb en het mij niet nog een keer overkomt. Want mensen, wat voel ik me beroerd.

Sorry voor dit negatieve berichtje, maar het moest er gewoon even uit.

 

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Het uiterste.

Geef een reactie

