Geplaatst in Media, Mijn Verhaal, Muziek

ED SHEERAN!! <3

(c) https://www.facebook.com/ZiggoCompany

Langzaam stap ik de trein uit op station Bijlmer Arena. Het is donker, lichtjes druppelt er wat water naar beneden. Lopend naar Ziggo Dome beland ik in een heuse massa van net zulke enthousiaste mensen als mij. Ik stuit op een rij, een lange rij die naar de ingang leid. Langzaamaan begint de rij te bewegen, net zolang totdat ik midden in de mensen massa sta. De gure wind die er heerst wordt tegengehouden door de lange mensen om me heen. Steeds dichter kom ik bij de ingang, een warme ruimte. En dan ben ik binnen.

Het is 3 november, iets voor half 8. Wachtend op een vriendin om samen de zaal binnen te gaan waar het zo meteen allemaal plaats zal vinden. Het concert van Ed Sheeran. Zevenhonderdendertien dagen zag ik hem voor het eerst live optreden in de HMH. Vandaag was het weer zover. Benieuwd of hij nog steeds zo goed was, lopen we de zaal in. Wachtend tot de twee voorprogramma’s zijn afgelopen.

(c) https://www.facebook.com/ZiggoCompany

Het eerste voorprogramma was Jamie Lawson. Een prima zanger met een heerlijk Engels accent. Zijn muziek een combinatie van Passenger en Ed Sheeran. Stond alleen met zijn gitaar op het podium te zingen, super. Helaas leken al zijn nummers redelijk op elkaar, maar leuk als voorprogramma. Het tweede voorprogramma, Saint Raymond, was net iets anders dan Jamie. Meer up tempo nummers en wat groter aangepakt. Ook een prima zanger, ook hier leken alle nummers toch wel weer op elkaar. Jammer.

De tijd geeft bijna 9 uur aan, de lichten dimmen, het gegil wordt harder. Daar staat hij dan, mijn favoriete artiest. Dik anderhalf uur lang heb ik mogen genieten van zijn nummers en stem. Van nummers van zijn oude album, tot nieuwe album. Met ieder nummer ben ik blij dat ik bij het concert ben.

(c) https://www.facebook.com/ZiggoCompany

Tijdens het concert is er een kleine onderbreking wegens een technische storing, maar dat kan de pret niet op. Het hele concert lang zit er een grote glimlach op Ed’s mond. Alsof hij blij is om terug te zijn. Het concert is minder puur dan in de HMH. Ik mistte zijn stem zonder gitaar geluid, af en toe was het geluid dan ook net wat te hard om zijn stem naar voren te laten komen. Maar wat wil je met drie keer zoveel mensen. Ed is daarnaast wel ontzettend gegroeid als artiest en kan het publiek ook veel beter aan. Ondanks dat ik zijn puurheid mis, vond ik het een gigantisch goed concert. Met een mix van rustige nummers tot rap betoverde hij de hele zaal. Stiekem hoop ik dat hij binnenkort gewoon nog een keer terugkomt, want ik heb genoten!

Het concert was geweldig en ik zal zeker nog wel een maand met een glimlach op mijn smoel lopen. Voor nu zal ik stoppen met jullie te vervelen over Ed Sheeran. Maar mocht er een nieuw nummer komen, dan zal ik er zeker weer zijn.

Welk concert heeft bij jullie de meeste indruk achter gelaten?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “ED SHEERAN!! <3

Geef een reactie

