Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Vallen en opstaan | Mijn Strijd

Soms heb je van die momenten dat je er helemaal door heen zit. Het moeilijkste is dan om uit het dal te komen. Vanaf mijn vorige berichtje is het redelijk bergafwaarts gegaan, of het komt doordat ik allemaal activiteiten had gepland waarbij er ongezonde lekkernijen waren of omdat mijn verjaardag bijna was. Ik zat er psychisch gewoon helemaal doorheen en kon mij er niet meer toe zetten om ook maar enigszins naar een stuk fruit te happen. Gaf mij maar die koek of dat stuk taart. Balen, want het ging zo goed. Gelukkig gaf ik het hardlopen niet op, waardoor de schade enigszins beperkt is gebleven. Anders was mijn dip nu nog niet afgelopen.

Ik wist dat het niet makkelijk ging worden. Hoeveel pogingen heb ik er al wel niet op zitten die allemaal mislukten, al mijn vorige “dieetpogingen” stopten na een maand, dus ik heb zeker progressie geboekt. En eerlijk is eerlijk voel ik me ook een stuk beter zonder al dat suiker dan met. Wat me misschien gelijkt brengt waarop ik in een dip ben geraakt, na 5 maanden amper snoep en ander slecht eten gehad te hebben. Kwam deze periode van verjaardagen en activiteiten met ongezond eten wel heel hard aan. Zoveel zoetigheid had ik sinds mei al niet meer gehad, ik voelde me daardoor echt een opgezwollen kip. Dat gevoel heb ik drie dagen mogen vast houden.

En als je de cardiotraining dan ook nog op een laag pitje zet, dan raak je helemaal depressief. Gelukkig hield ik het hardlopen wel vol, wat me echt een raadsel is. Ooit, 4 jaar terug, kon ik namelijk 7,5 km lopen in 45 minuten. Supertrots dat ik was, ben ik er daarna mee gestopt. Zonde. Het doel dat ik gesteld was, meedoen aan de 7 heuvelenloop, was me te hoog gegrepen waardoor ik het niet meer zag zitten. Nu is mijn doel kleiner en wil ik het koste wat het kost halen, want hoe leuk zou het zijn om de baggerloop uit te lopen. Zes kilometer lang door slootjes heen hardlopen. De hardloopwedstrijd die mijn vader zo leuk vindt om te doen en die hij zo graag met mij wil lopen. Ja, dan is met misschien ook wel logisch waarom ik bleef hardlopen.

Het had ook niet veel gescheeld of ik had me nu nog steeds depressief gevoeld. Een van de fijnste gevoelens die er bestaan zijn de trainingen waarbij je tot het uiterste moet. Doorzetten. Gelukkig is mijn doorzettingsvermogen heel groot, dus dat is meestal geen probleem. Maar dat je tijdens een training zo hard gaat, jezelf kapot maakt, om er daarna met voldoening op terug te kijken. Zo heb ik vorige week 3 kilometer gelopen in 20 minuten, ik kon mezelf wel vervloeken dat ik het hardlooprondje zo groot had gemaakt. Maar na die tijd was ik trots dat ik in dat tempo had gelopen. Een week eerder had ik namelijk 2,8 in 25 minuten gelopen.

Maar het fijnste wat er bestaat is de spierpijn die je aan een training over houdt. Vooral bij mijn cardiotrainingen loop ik daarna rond met spierpijn, maar zo ook, sinds lange tijd, weer van de zwemtraining. Ooit heb ik al eens verteld over mijn trainer die ik kon vervloeken, maar dat ik hem achteraf heel dankbaar was. Gisteren was het weer zo’n moment, heerlijk baantjes sprinten om daarna maar even een squat te doen en push ups.  Push ups kan ik overigens nog steeds niet, geef mij maar wat andere oefeningen. Wat was ik kapot na de training, maar wat een voldoening. Bedankt! Het gaf me zoveel meer energie waarom ik dit ook alweer deed. Waarom ik deze strijd ben aangegaan met mezelf. Natuurlijk weet ik dat ik nooit een size 2 zal worden en dat ik ook nooit zo zal zijn zoals mijn zusje. Ik zal hoe dan ook altijd moeten opletten op wat ik eet. Maar wat ik wel kan worden is een vrouw met een prachtig afgetraind lichaam. Wat zal ik trots zijn op mijzelf.

Maar voor het zover is, moet ik nog volop mijn best doen. En weet je, het gaat me helemaal lukken!

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

