Geplaatst in Eten & Drinken, Mijn Verhaal

Heel Holland Bakt | Finale

Ik ben dol op kookprogramma’s. Oké dat klopt niet helemaal. Ik zal het herformuleren. Ik ben dol op kookprogramma’s mét leuke koks. Masterchef Australië vind ik geweldig. Vooral de combinatie van die drie chefs samen, ze zullen nooit iemand heel erg beledigen ook al smaakt het eten nog zo erg. Masterchef Australië staat daarmee in een groot contrast met het programma The Taste. Het idee van dit programma is heel leuk, een amuse lepel maken met de meest geweldige smaken. Maar de jury hierbij, wat een gemene mensen. Mijn moeder besloot gelijk na het kijken dat ze geen recepten meer van Nigella ging maken. Groot gelijk.

En zo kan ik nog wel wat kookprogramma’s opnoemen die ik graag volg. Zelf ben ik ook dol op koken en bakken. Helaas is mijn tijd beperkt en het budget ook. Wat het af en toe best lastig maakt om lekkere recepten te maken. Voor iedereen die zich nu nog afvraagt waarom ik koken en bakken in 1 zin heb geplaatst, terwijl ze hetzelfde betekenen. Omdat ze niet hetzelfde betekenen. Koken staat voor hartig eten, een avondmaaltijd. Bakken staat voor het makken van zoete gerechten, zoals cake en taart.

Bakken moet je eigenlijk niet te vaak doen, dan wordt je lekker bol. Daarom is het maar goed ook dat er wel bakprogramma’s bestaan waar je lekker naar kan kijken. Zoals Heel Holland Bakt. Het eerste seizoen was vorig jaar op de buis en was een groot succes. Vooral wegens de presentatie van Martine Bijl. Zelf heb ik het eerste seizoen niet gekeken, vond het voornamelijk een slap aftreksel van The Great Britisch Bake Off. Toch is mijn mening dit jaar wel veranderd, want eerlijk is eerlijk. Ik vind het toch best wel een leuk programma, maar geweldige creatieve recepten. Misschien komt het ook wel door de kandidaten, want ze komen erg grappig over op TV.  Na 7 afleveringen genoten te hebben, is vanavond dan de finale. Zelf heb ik stiekem wel een favoriet, Menno. Toch kunnen ze na mijn mening alle drie goed koken.

Het jammere van kookprogramma’s is dat je thuis niet mee kan proeven. Hoe fijn zou dat zijn. Als je thuis op de bank zit en de jury gaat proeven en tegelijkertijd kun je meeproeven. Weet je gelijk of het een recept is dat je thuis ook wilt uitproberen! Komt een beetje overeen met Charlie and the Chocolate Factory. Waarbij ze aan het proberen waren om als er voedsel als reclame op TV is, je dit voedsel uit de TV kan pakken en kan proeven. Misschien wordt het ooit nog wel eens werkelijkheid.

Ondanks dat dit nog niet bestaat, zit ik vanavond om 10 voor half negen op de bank met een warm kopje thee te genieten van de laatste aflevering van Heel Holland bakt op NPO1. En stiekem natuurlijk hopen dat Menno wint!

Gaan jullie vanavond naar de finale kijken? Wie hopen jullie dat er gaat winnen?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Heel Holland Bakt | Finale

Geef een reactie

