Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Nog 73 dagen | Mijn Strijd

Nog 73 dagen/nachten en dan is het 31 december. Het lijkt nog zo ver weg, maar toch komt het steeds dichterbij . Dus nog 10 weken en 3 dagen te gaan, om mijn doel van 55 kg te bereiden. Hoe gaat het nu?

Na vorige week heerlijk ziek te zijn geweest en daardoor anderhalve liter aan Cola naar binnen te hebben gewerkt. In verband met cafeïne en migraine en een Karlijn die geen koffie drinkt. Is het me alsnog gelukt om onder de 60 kg te blijven. Ik behaalde een week geleden dan ook eindelijk het getal 58 op de weegschaal. Oké, het was 58,9. Maar het voelde goed! Vooral omdat de weegschaal  vanochtend de magische 58,6 liet zien, dus bijna 57.

Toch gaat het niet om die getallen, i know, maar toch. Dus hoe gaat het met mijn “lichaam”. Eigenlijk wel prima, doordat ik nu standaard 1 keer per week 2,5 km hardloop dit wordt opgebouwd naar meer kilometers. Is mijn lichaam een stuk sterker en strakker geworden. Ook probeer ik tijdens mijn wekelijkse zwemtraining alles uit de kast te halen. Wat meestal redelijk makkelijk gehaald, want ik zal er alles aan doen om mijn  mede zwemmers er ooit uit te zwemmen. Ondanks dat zij veel meer getraind zijn…

Al met al gaat het dus wel lekker, het gaat niet echt zo snel meer als voor de vakantie. Dat maakt het op sommige momenten redelijk lastig. Je komt nu echt heel erg jezelf tegen. Vooral als je weer eens voor de spiegel staat en je die vetkwabbetjes ziet. De onderkin mag dan weg zijn, maar toch zou ik het ook graag wat sneller op andere plekken zien. Gelukkig laten mijn kleren wel zien dat ik wat slanker ben geworden, shirtjes en broeken zitten ietsjes wijder. En dat geeft wel een boost voor je zelfvertrouwen. Ik durf namelijk weer kleding aan, waarin ik me vorig jaar alleen maar schaamde. En dat scheelt weer voor de portemonnee, want ik kan nu veel meer combineren, dus heb geen behoefte aan nieuwe kleding. En dat zorgt er weer voor dat ik straks niet met oversized kleding kom te zitten. Win – Win situatie.

Het enige puntje wat echt slecht gaat, is het voldoende drinken. Op de een of andere manier wil dit nog niet helemaal lukken. Ik kom op sommige dagen amper aan de 1 liter, dus hier moet ik nog wat aan veranderen.

Hoe gaat het met jullie goede voornemens?

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Nog 73 dagen | Mijn Strijd

  1. Hai Karlijn, wat een leuke blog. knap dat je je voornemens zo precies weet te beschrijven en dat je ze voor een groot deel ook weet te realiseren! Volhouden en dan komt het vanzelf allemaal voor elkaar!
    Succes er mee.

Geef een reactie

