Geplaatst in Mijn Verhaal

Mijn “rare” verzameling

En ja, dat is waar.

Al van jongs af aan, vind ik het leuk om dingen te verzamelen. Misschien komt het door het feit dat ik het lastig vond om dingen weg te gooien. Zo heb ik bijvoorbeeld een kast vol met kleine beeldjes van dieren, waarbij ik het vroeger leuk leuk vond om er naar te kijken. Hiertussen staan zelfs nog figuurtjes die bij “Kinder-Suprise” eieren zaten. Ook staat er nog een klein vitrinekastje met allemaal soorten stenen op mijn kamer. Zelfs met eigen gevonden amethist. Je weet wel, die mooie paarse edelsteen die je in iedere souvenirwinkel in Oostenrijk kan kopen. Nou heb ik dus een redelijk groot stuk zelf gevonden, daar ben ik nog steeds erg trots op 🙂

Gelukkig voor mij ben ik met de meeste verzamelingen gestopt en gooi ik tegenwoordig vaker nutteloze dingen weg. Er is alleen één verzameling waar ik wel mee ben door gegaan. Dat het een verzameling is die door veel mensen raar word gevonden, is ook wel redelijk begrijpelijk. Waar ik het over heb zijn suikerzakjes. Je kan ze in de winkel krijgen, bij een kopje thee of koffie op een terras of in een restaurant. Maar 1 ding is zeker, overal waar je komt zijn ze anders en ze zijn verkrijgbaar over de hele wereld. En die verscheidenheid maakt het zo leuk. Overal waar je komt en je bestelt een kopje thee ligt er vaak een zakje bij. Zo kun je op een aparte manier vastleggen waar je overal bent geweest. Vaak vraag ik ook mensen om mijn heen of ze wat mee willen nemen van hun vakantie. En dat leverde suikerzakjes op van Amerika en zelfs van China. Landen waar ik zelf nog nooit ben geweest.

DSC_0733

 

Ondertussen bestaat mijn verzameling uit bijna 500 verschillende zakjes groot, gesorteerd op brede en slanke zakjes. De suikerzakjes zijn natuurlijk allemaal ontdoen van hun suiker op een aparte manier. Er wordt een kleine incisie gemaakt, waardoor de suiker er langzaam uit kan stromen. Dat voorkomt ongedierte en verrotting. Mijn collectie bestaat uit gewone “suikersticks”, maar ook uit aparte. Zoals deze geweldige ronde speciaal voor het EK, of deze leuke met vlindertjes.

Ondanks dat het een rare verzameling is, ben ik er stiekem wel erg trots op. Helaas worden kopjes thee steeds vaker met een bakje suikerklontjes geserveerd. Bezuinigingen. Toch vind ik het in suikerzakjes veel hygiënischer, maar dan heb ik er ook veel meer voordeel aan, haha. Ach ja, ik ga er gewoon lekker mee door!

Hadden jullie al eens gehoord van suikerzakjes verzamelingen? En hebben jullie nog rare verzamelingen?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

