Geplaatst in Beauty, Mijn Verhaal

Mijn eerste oogschaduw.

Lente 2007. Ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. Rituals zat nog niet zo lang in de stad, maar de geur die de winkel verspreidde was zalig. Iedere keer smeekte de geur om naar binnen te lopen, in de wondere wereld van de oosterse geuren. En lente 2007 was het zover, over een paar maanden was het voorbij, dan zat mijn basisschoolperiode erop. Een mascara had ik al gekregen, maar mijn mama vond het eindelijk tijd worden dat ik ook een oogschaduw kreeg. En niet zomaar een, ik mocht er een uitzoeken bij de Rituals. Eentje die perfect bij mijn ogen zou passen.

Daar liep ik dan als klein meisje, groot glimlachend liep ik de winkel in. Nadat uitgelegd was wat ik wou hebben, mocht ik plaatsnemen op een stoel en testte ze meerdere oogschaduw kleuren uit. En tot op de dag van vandaag is dit mijn meest gebruikte oogschaduw in mijn collectie. De groene kleur is prachtig, het blijft gigantisch goed zitten en het voelt zo goed om een oogschaduw gemaakt van mineralen te hebben, gewoon puur natuur.

Nu weet ik zelf ook dat make-up meestal een houdbaarheidsdatum van een jaar tot 2 jaar heeft. Maar zolang het nog fris ruikt en het product nog prima werkt en eruitziet. Vind ik het een beetje zonde om het weg te gooien.

Dus terug naar mijn Rituals Oogschaduw, ondanks dat het product zelf niet meer verkrijgbaar is, verkoopt de Rituals nog wel nieuwere collecties aan oogschaduw. Deze zijn nog steeds van mineralen gemaakt en hebben nog precies dezelfde werking alleen in andere verpakking verkrijgbaar. Dit baseer ik op het feit dat mijn zusje afgelopen week haar make-up bij de Rituals heeft laten doen en de oogschaduw van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat er goed op bleef zitten. De Rituals oogschaduw zijn redelijk prijzig. Een aangezien ze geen volledig paletten verkopen, moet de kleur je heel goed staan en vaak te gebruiken zijn, anders is het een beetje erg duur.

Rituals

Hierna had ik al snel de smaak te pakken en kwamen er meerdere kleuren oogschaduw. Of eigenlijk de kleuren grijs en wit glitter. Pas vele jaren later (2011)  begon mijn collectie pas echt te groeien. Niet met Rituals oogschaduw, dat was mij net wat te prijzig. Maar de groene kleur staat nog steeds perfect bij mijn ogen, dus mocht deze ooit opraken, dan keer ik zo weer terug naar de Rituals. Speciaal voor die ene kleur die mijn ogen laat sprankelen.

Wat was jullie eerste oogschaduw?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

