Geplaatst in Beauty, Mijn Verhaal

Waar sta ik? | Make-Up

Tegenwoordig heb je gigantisch goede make-up die je huid er tip top in orde uit laten zien, zonder dat het lijkt of je make-up op hebt. Als je onzeker bent over je huid of jezelf is dit natuurlijk een prima manier om je achter te verbergen. Maar willen wij dit wel? Is dit wat de wereld nodig heeft, allemaal dames met een laag make-up op. Er anders uitziend dan ze in werkelijkheid zijn. Op TV, in tijdschriften en op internet vind je gigantisch veel “prachtige dames”. Vrouwen met een prima huid, zonder ook maar een klein vlekje aan onzuiverheden. Geen rimpels, puistjes, rode vlekken. Het beeld hoe de vrouw er tegenwoordig uit moet zien is flink veranderd ten opzichte van honderd jaar terug. Al dan niet te spreken over hoe het lichaam eruit moet zien. Al sinds de oudheid werd er make-up gebruikt, maar sinds de 20ste eeuw heeft het een ware sprong genomen. Google maar eens op met of zonder make-up en je ziet hoe artiesten er daadwerkelijk uitzien. Sommige artiesten zal je zonder make-up geeneens herkennen. En eerlijk is eerlijk, je kijkt ook liever naar iemand met een prachtige huid dan iemand met allemaal onzuiverheden.

Maar waar sta ik dan? Als je mijn blog een beetje volgt, heb je misschien gemerkt dat ik anti-make-up ben. En dat is ook zeker waar in zekere zin. Ik zal het voor jullie wat beter definiëren en onderbouwen.

Ik geloof namelijk heilig in het feit dat met de juiste verzorgingsproducten, voldoende slaap en gezond eten, iedereen een perfecte en prachtige huid kan hebben. Voordat je eindelijk dit stadium heb bereikt gaan er natuurlijk wat jaren of maanden overheen. Vooral in de pubertijd krijgt iedere jonge vrouw last van onzuiverheden, dit hoort er gewoon bij en kun je bijna niet bestrijden met de juiste verzorgingsproducten. Dit ligt allemaal aan je hormoonstelsel en valt tot nu toe alleen nog maar op te lossen met gezond eten en zoveel mogelijk je gezicht ontdoen van bacteriën. Ofwel schoon houden met water en wat verzorgingsproducten. Misschien dat ik ooit nog wel eens een juiste oplossing bedenk, ik ben niet voor niets bezig met een opleiding biomedische technologie. Alles is nog mogelijk. Maar goed ik dwaal af.

Als je dus met juiste verzorgingsmiddelen de perfecte huid kan krijgen, waarom zal je dan een foundation of BB cream gebruiken? Het bedekt je huid alleen maar en laat het amper ademen, conclusie je krijgt nog meer onzuiverheden. Je raakt hierdoor in een negatief terugkoppelingssysteem. Een cirkel die nooit stopt, totdat je hem verbreekt. Want je hebt onzuiverheden, wilt dat niemand het ziet dus je gebruikt foundation. Conclusie je krijgt meer onzuiverheden, dus je gebruikt weer foundation, et cetera.

Dus ja, ik ben fel tegen foundation, BB cream en al dat andere bedekkende spul. Dan hebben we nog concealer. Zolang je hiermee niet je hele gezicht besmeurt, maar alleen je wallen. Want vooral als student kan slaap er nog wel eens bij inschieten. Ben ik voor, want je laat nog steeds je hele gezicht zien en je verbergt het nergens onder. Alleen die wallen, maar die zitten er ook niet altijd. Dan hebben we het laatste gezichtsbedekkende spul, poeder. Hebben we het over een poeder die bruin van kleur is en je gezicht kleur. NEE, absoluut niet. Hebben we het over een witte of blanke poeder, dan ja. Want niets is erger dan een glimmend hoofd. Vooral bij stress momenten en in de zomer wil dit nog wel eens voorkomen, dus een blanke poeder (zonder kleur) zorgt er dan alleen voor dat het glimmen stopt en je huid toch laat zien hoe het daadwerkelijk is.

Dan komen we op de accessoires van de make-up; oogschaduw, blush en lippenstift. Als eerste de blush, het geeft je gezicht natuurlijk net wat meer kleur. Dus mocht je een erg bleke huid hebben en je kleurt niet snel bij in de zon, dan vind ik het prima om het te gebruiken. Hetzelfde geldt voor het feit dat na een kort nachtje(want die hebben studenten) ik nog al eens een bleek gezicht heb. Om dan niet als ziek aangemerkt te worden, geef ik mijzelf dan vaak een kleurtje op de wangen. Anders blijf je vragen krijgen over of ik me wel lekker voel. In andere gevallen ben ik fel tegen.

Bij lippenstift en oogschaduw zit het anders. Ik ben namelijk verzot op lippenstift en het experimenteren met oogschaduw, zolang het maar met mate gebeurt. Stel je hebt je ogen net wat extra opgemaakt, kies dan geen felle lipstick. En hetzelfde geldt natuurlijk andersom. Ik de toekomst zal mijn focus dan ook liggen om deze soorten producten te gaan reviewen en tutorials over te geven. Oh en dan hebben we nog de mascara. Dikke prima, zolang het maar geen nep wimpers zijn of van die dikke lagen klonter mascara. Een beetje mascara laat je namelijk niet een totaal ander mens worden.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het voor een feestje natuurlijk wel prima vind om  BB cream en al het andere te gebruiken. Want ja, het is eenmalig en dan is dat beetje extra natuurlijk best wel leuk. Maar ondanks dat, mijn motto blijft dat je natuurlijke schoonheid het mooiste is!

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Dus mijn vraag aan jullie, hoe staan jullie tegen over alle soorten make-up? 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

