Geplaatst in Mijn Verhaal

Het spinnenmiddel.

Ik ben als de dood voor spinnen. De langpoot spinnen gaan nog, maar als het lijfje en de pootjes ook maar iets dikker zijn, hoor je mij al gillen. Nu najaar 2014, lijkt er een explosie aan spinnen te hebben plaatsgevonden, vreselijk. Kleine doorgangen tussen huizen door zitten vol webben, overal zie je van die dikke beestjes met 8 poten. Stiekem kijken ze je aan van plan om je op te eten.

Iedereen in mijn omgeving vind het dan ook leuk om mij er mee te plagen, zoals foto’s sturen van spinnen (vreselijk, laat altijd pardoes mijn telefoon vallen als ik de afbeelding zie), filmpjes met spinnen (zoals die hond verkleed als spin), of te roepen: “He, een spin” terwijl er geen een is.

Het probleem is dus, ik durf absoluut niet bij die beesten in de buurt te komen, laat staan ze weg te halen. Dus komt er of een stofzuiger aan te pas, of een huisgenoot of iemand anders in de buurt die hem weghaalt. Maar ik vind het best wel zielig dat er dan beestjes gedood worden. Mijn regel, ze mogen best leven op een afstand van een dikke honderd meter van mij vandaan. Dus hoe regel ik dat dan?

Mijn zusje wees mij op pepermuntolie, spinnen zouden hier niet van houden dus een andere plek zoeken. Hartstikke diervriendelijk, want ze blijven leven alleen niet in mijn omgeving. Benieuwd dat ik was, ging ik het testen in mijn halletje. Ik zag geen enkele spin, dus ik dacht ik doe het als preventief middel. Toch kwamen er een paar langpoot spinnen tevoorschijn na het sprayen van de pepermuntolie. Ze renden eigenlijk gewoon weg. Nu heb ik het op meerdere plekken uitgetest en het werkt gigantisch goed, geen spin in mijn buurt.

Dus daar komt mijn tip. Meng wat druppels pepermuntolie met water (de geur moet goed ruikbaar zijn), doe dit in een sprayflacon of parfum verstuiver. Spray dit rond je huis of de plekken waar je absoluut geen spinnen wilt. En weg blijven de spinnen. Een bijkomend voordeel is dat je huis heerlijk en fris naar pepermunt ruikt. Omdat sprayen misschien niet altijd even handig is, dacht ik dat je misschien ook wel pepermunt kaarsen (als die bestaan) kunt gebruiken of gewoon pepermuntsnoepjes in een zakje ergens neerlegt. Deze methodes heb ik nog niet uitgetest, maar zal ik zeker doen in de toekomst.

Zijn jullie ook zo bang voor spinnen? En wat doen jullie eraan?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

2 gedachten over “Het spinnenmiddel.

Geef een reactie

