Geplaatst in Beauty

Make-up Kwasten

Hallo lieve lezers,

Ik weet dat ik altijd loop te hameren dat je weinig make-up op moet doen. En dan bedoel ik voornamelijk dat gezichtsbedekkende spul zoals foundation, BB cream en CC cream etc.  Maar jullie weten waarschijnlijk ook wel dat ik een groot liefhebber ben van oogschaduw en dat beetje concealer om mijn wallen weg te werken. In de zomer natuurlijk een neutrale poeder tegen het glimmen en af en toe een beetje blush om je gezicht net wat op te peppen na een kort nachtje. Al met al gebruik je dan kwasten, logisch, want met je vingers make-up opbrengen werkt nou eenmaal niet zo goed. Nu heb je make-up kwasten van allemaal verschillende merken en in verschillende prijsklassen.

Ik zal jullie wat gaan vertellen over mijn collectie(merk) en wat handig is om te doen om het meeste uit je kwasten te halen. Ten eerste is het belangrijk om je kwasten goed schoon te maken. Ongeacht het merk, was je kwasten, want er zitten ontzettend veel bacteriën op je kwasten. En dat wil je dus absoluut niet vergroten door ze niet te wassen, want je smeert het wel op je gezicht. Dus gebruik je iedere dag een lading make-up, neem dan het liefts 1x per week of 1x in de 2 weken de tijd om even je kwasten te reinigen. Gebruik je wat minder make-up, dan kun je het laten bij 1x per maand.

Hoe was je dan je make-up kwasten? Want ze zijn best kwetsbaar. Nu bestaan er genoeg huishoudmiddeltjes om je kwasten schoon te maken, toch geef ik liever de voorkeur aan een kant en klaar kwastenreiniger. Doe wat kwastenreiniger op een doekje en wrijf hiermee over de kwasten. Ik zal hierover nog een compleet stappenplan schrijven inclusief foto’s, omdat dit toch wel 1 van de belangrijkste dingen is om je gezicht zonder onzuiverheden te houden en de je make-up kwasten het juiste werk te laten doen.

Dan mijn kwasten. Persoonlijk had ik er 2 jaar geleden geen geld voorover om 100 euro aan een complete make-up kwastenset te spenderen, nog steeds niet trouwens. Dus had ik aan sinterklaas een kwastensetje van als het goed is het merk True Spirit gevraagd, die was op dat moment 5 euro bij de Kruidvat voor 6 kwasten. Ik was erg onder de indruk, ondanks dat ik helemaal niets van kwasten af wist. De set had fijne zachte haren (iets wat een kwast echt nodig heeft), pakt de oogschaduw en poeder goed op en zag er netjes uit. Het is daarnaast een prima basisset om mee te beginnen. Tegelijkertijd kocht ik ook een kwastje van de ETOS. Deze raad ik niemand aan, want hij haart ontzettend. Na gebruik zit mijn huid onder de zwarte haren.

Omdat ik veel verschillende kleuren oogschaduw had, wou ik er wat meer kwasten bij hebben. Vooral het schuine kwastje werd veel gebruikt, dus er moest even een nieuwe komen. Omdat ik na een halfjaar nog steeds niet teveel geld wou uitgeven, wat was ik een krent, haha. Besloot ik een setje bij de Action te kopen voor minder dan 2 euro. Het kwaliteitsverschil mocht er zijn. De poederkwast was stug en hard en pakte de poeder amper op. De schuine kwast daarentegen was precies goed voor mijn nieuw ontdekte cream eyeshadows. Met de kwast van True Spirit kon je niet heel lekker lijntjes trekken met de cream eyeshadow, maar met die van de Action wel. Dus kwam er nog een setje bij omdat ik toen all the way cream eyeshadow was. En ik was minder geld kwijt voor de kwastenset dan dat ik een schuine kwast apart kocht van een ander merk. Toch zal ik de kwastenset niet aanraden, omdat er tegenwoordig meer goedkopere kwasten zijn die wel goed hun werk doen.

Na de fase van cream eyeshadows, kwam weer een tijd van poeder oogschaduw. Niets is zo veranderend als Karlijn. Dus moest er gezocht worden na een een look-a-like van de True Spirit kwasten. Deze vond ik in eerste instantie op de ZOEVA-shop.de. Deze prachtige set van bamboe was precies wat ik zocht, de recensies van ZOEVA waren al om fantastisch en de prijs was prima te doen. Helaas ging in diezelfde periode mijn rugtas en badpak kapot, dus moest er gezocht worden naar een goedkoper alternatief. De kwasten van de HEMA. Precies hetzelfde als die van True Spirit, zijn wat steviger en zien er prachtig uit. De poeder wordt goed opgenomen en de prijs is prima. Vooral omdat de HEMA vaak stickeracties heeft, zo kun je makkelijk 20% korting krijgen. Ik besloot om er 4 te halen en stiekem wil ik er nog wel eentje bij.

Toch zal dat even moeten wachten, want sinds augustus heb ik geen baan meer, dus wordt er alleen het hoognodige gehaald. Mocht ik binnenkort weer een baantje krijgen, dan zal misschien de ZOEVA kwastenset toch mijn voorkeur hebben. Want tegenwoordig gaat het bij mij meer om het investeren in goede producten, dan alleen maar op zoek naar de koopjes. En ZOEVA komt onder de meeste bloggers toch wel beter uit de test dan die van de HEMA. En aangezien in Lente 2015 een nieuwe collectie Bamboe kwasten wordt gelanceerd, heb ik nog even met sparen.

Hebben jullie veel make-up kwasten? En van welk merk hebben jullie dat dan?

Ik weet dat de kwasten smerig zijn. De bedoeling is om ze nu te gaan wassen en een stappenplan te schrijven 🙂

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Make-up Kwasten

Geef een reactie

