Geplaatst in Beauty

Gezichtsverzorging 101

Ooit al eens afgevraagd waarvoor een toner is? Of wat je beter kan gebruiken, crème of lotion. Na jarenlang verscheidene producten geprobeerd te hebben, kan ik je nu vertellen dat ik precies weet welk product je waarvoor moet gebruiken. Hihi, als ik begin met jarenlang moet ik altijd denken aan “na jarenlange ervaring en intensief speurwerk”, weten jullie nog van welke kinderserie dit was? Terug naar het onderwerp. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Tegenwoordig heb je zoveel reinigingsproducten dat het lastig te bepalen is wat je nou daadwerkelijk nodig hebt en wat niet. Bedrijven maken graag een hele serie aan producten en raden aan alles te gaan gebruiken van die bepaalde serie voor het beste resultaat. Maar zeg nou zelf, heb je dat echt allemaal nodig? Nee, absoluut niet. Dus hieronder zal ik vertellen over de soort producten die het handigst zijn om in huis te hebben als het neerkomt om gezichtsverzorging en waarvoor je ze gebruikt.

De Toner of Tonic

Ik wil het als eerste hebben over de toner. Veel mensen hebben er nog nooit van gehoord, maar geloof me het is een wondermiddel. De toner gebruik je om gezicht te ontdoen van alle smerigheid die er op zit. Dit kan ’s ochtends gebeuren, want je gezicht wordt ook tijdens je slaap tentoongesteld aan vieze bacteriën. Zo begin je je dag met een schoon gezicht. Maar vooral ’s avonds, nadat je je gezicht gewassen hebt. Om al die make-up resten van je gezicht te halen, want dit spul haalt echt alles weg. Het fijne van dit spul is dat als je het van het juiste merk gebruikt, je een helder gezicht krijgt zonder dat het je uitdroogt.

Aanrader voor iedereen die graag (veel) make-up draagt, of voor mensen die een fris gevoel willen op hun gezicht zonder dat hun gezicht uitbundig wordt geboend met water en zeep.

De scrub

De scrub is een prima middel om oude huidschilfers van je huid te verwijderen. Bij mee-eters is het ook een wondermiddel. Er zitten alleen een paar nadelen aan, ten eerste raad ik het aan niet vaker dan 2x per week te gebruiken. Omdat anders de gezonde laag van je huid ook word weg gescrubd. Ten tweede heb je ontzettend veel soorten scrubs. Je hebt ontzettende lichte scrubs, die eigenlijk alleen gemaakt zijn om een dun laagje weg te halen, maar je hebt ook harde scrubs die echt bedoeld zijn voor die mee-eters. De keus is aan jouw. Mocht je huid erg droog zijn, dan raad ik teveel scrubben af.

Crème of lotion?

Het is voor de meeste mensen heerlijk om je gezicht in te smeren om het goed gehydrateerd te houden. Maar waar ga je dan voor, een lotion of een crème. Heb je een droge huid, dan raad ik de crème aan. Deze is vaak vetter dan een lotion en hydrateert je huid dus beter. Voor een vette huid, je raadt het al, raad ik de lotion aan. De lotion zorgt ervoor dat je vette huid niet vetter wordt dan dat die al is. Ideaal. Natuurlijk kun je het ook andersom gebruiken, het ligt totaal aan het merk hoe vet de crème is en hoe droog de lotion. Maar in de meeste gevallen is dit verschil wel het geval.

Daarnaast is een crème vaak wat dikker dan een lotion, het ligt dus wat zwaarder op de huid. Het duurt wat langer voordat het is ingetrokken. Wil je graag alles snel, dan is eigenlijk een lotion een stuk makkelijker. Mocht je een droge huid hebben, kies dan een lotion voor overdag, maar gebruik ’s avonds toch een wat vettere crème.

Gezichtszeep, schuim of wasgel 

Het reinigt allemaal je huid, de een niet meer dan de ander. Dit is gewoon iets, wat vind jij het prettigst. Een blok zeep kan heel handig zijn, maar ook onhandig. Van een pot schuim moet je houden en ook wasgel is iets waar niet iedereen dol op is.

Gezichtsreinigingsdoekjes

Ideaal. Je haalt hiermee de grootste resten make-up weg, vooral als je onderweg bent. Je krijgt snel een fris gevoel. Maar eerlijk is eerlijk, met je gezicht wassen en de toner, is dit eigenlijk niet meer nodig. Ik raad het dan ook alleen aan voor mensen die ontzettend veel make-up dragen dat er niet zo makkelijk met water af te halen is, voor vakantiegangers en voor iedereen die wel make-up wil dragen, maar te lui is om hun gezicht te wassen na een avondje stappen. Want dames echt waar, haal die make-up van je gezicht af ’s avonds. 

Maskers

Maskers zijn er voornamelijk voor de verwennerij. Maar ze werken prima om je een snelle boost te geven. Je huid krijgt door het masker een snelle opkikker, waardoor je er snel goed uitziet. Een aanrader als je een feestje hebt over een paar dagen, je gezicht erg dof is, en dus een kleine opkikker nodig heeft.

Dit waren de meest voornamelijke producten waarbij ik er wel tientallen van heb uitgetest, andere producten zoals serums, ik heb werkelijk geen idee wat het is en heb er ook geen behoefte aan. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje inzicht heb gegeven wat het handigst is om in huis te hebben, als het gaat om gezichtsverzorging. En dat jullie een beetje weten waarvoor deze producten dienen. Het lijken er veel en lijkt ook een heus karwei om dit iedere ochtend en avond te doen. Maar binnen een week of twee pas je dit in 5 minuten toe. Succes gegarandeerd voor een perfect gezicht zonder imperfecties.

*Note van de schrijfster. Dit heb ik uit eigen ervaring opgemaakt, mochten bedrijven anders vermelden. Dat kan, dit is mijn persoonlijke mening.*

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

4 gedachten over “Gezichtsverzorging 101

  1. Hi Karlijn. Nou heb ik als man weinig met make-up, maar wordt wel blij van je blog. Misschien eens een VLOG opnemen? Volgens mij straal je van het scherm, net als je doet op papier! :0)

    1. Wat een lieve reactie! Het brengt echt een glimlach op mijn gezicht. Vloggen is op zich best een optie, praten gaat mij veel beter af :). Helaas is mijn filmcamera (lees mobiel) nou niet echt van goede kwaliteit & tijd om filmpjes te bewerken is er ook niet echt. Maar het idee spookt al langer door mijn hoofd, dus wie weet over een maandje of twee..

      1. Haha heb exact hetzelfde probleem. Camera en macbook staan beide op het “wensenlijstje”! Spannend! Leuk! 🙂

Geef een reactie

