Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Mijn strijd | Resultaat

ARGGHH. Sorry ik moet even mijn frustratie kwijt.

Ik ben bezig met een “Nieuwe Levensstijl”, ofwel het verkrijgen van een gezond lichaam (zonder die vetrolletjes). Allemaal prima en ik ben ook niet van plan om op te geven. Het probleem is dat ik nu zoveel energie heb, dat ik ieder moment van de dag wil gaan sporten om die kilo’s kwijt te raken. En dat terwijl het helemaal niet gezond is om zoveel te sporten.

Wat is hier nu frustrerend aan, niets eigenlijk. Alleen het feit dat ik resultaat wil zien. Ik wil gewoon zien dat ik slanker wordt, gespierder, minder vet op mijn lichaam, die weegschaal getallen die steeds lager worden. Maar zo simpel is het niet, dat weet ik ook wel. Je komt makkelijker gewicht aan, dan dat je het kwijt bent. En dat frustreert mij zo erg. Ik doe zo mijn best met gezond eten. Netjes een ontbijt, tussendoor een stukje fruit, dan netjes mijn lunch, tussendoor een stukje fruit en/of kopje soep en dan avondeten. En tussendoor veel water drinken en thee. Geen koekjes, snoepjes en frisdrank. En toch merk ik geen verschil. Oké natuurlijk drink ik eens in de week een Radler na mijn zwemtraining. En soms schiet er wel eens iets ongezonds tussendoor doordat er iemand jarig was. Maar dat is nooit meer dan een keer in de week. En daarnaast sport ik ook redelijk wat, dus waar ligt het dan aan?

Stiekem weet ik het ander wel op die vraag. Want het duurt gewoon even voordat je lichaam het opgeslagen vet gaat verbranden, afvallen is gewoon niet zo simpel. Mensen maken het vaak heel simpel, 2x per dag dit pilletje en je verliest 2 kilo in de week. Of neem nu deze milkshake in plaats van je avondmaaltijd en zie hoe de kilo’s eraf vliegen. Er is niets van waar. Wie echt wil afvallen, zoals ik, moet knokken. Doorzetten. Niet opgeven. Je komt in een psychische strijd. Of dat heb ik tenminste. Je wilt zo graag resultaat zien, maar het komt gewoon niet. En dan wil je zo graag opgeven.

Dus in plaats van opgeven, moet je iets anders bedenken. Je moet een beetje fantasie gebruiken. Jezelf knapper praten dan dat je in werkelijkheid bent. Want heus wel dat je resultaat ziet, alleen niet op de plekken die je graag zou willen. En dat is wat ik nu probeer te doen.

Iedere keer als ik voor de spiegel sta (en mijn kamer staat vol met spiegels), valt als eerste die te brede bovenarmen, buik en bovenbenen op. Maar als je iets verder kijkt, zie je al snel dat je na 2 weken gezond bezig te zijn geweest, resultaat op andere plekken ziet. Zoals je gezicht, die onderkin is het eerste wat verdwijnt als je een kilo afvalt. En dat geeft je gezicht vaak best wel meer uitstraling, vooral als je gezicht er dan ook nog eens uitziet als een zijdezachte satijnen kleedje zonder enige imperfectie. Happy momentje. Of dat je lichaam strakker wordt, want reken maar dat die putjes en striae als eerste verdwijnen.  Het zijn vaak kleine dingetjes, die je in eerste instantie over het hoofd ziet, maar toch moet zien. Want die kleine verschillen zorgen ervoor dat je een strijd volhoudt.

Nu mag ik eigenlijk niet klagen, want er zijn mensen die het veel erger te pakken heb als ik. Oké, officieel benoemd ben ik te zwaar voor mijn lengte/leeftijd. Maar gelukkig zag ik al snel het licht, waardoor ik nu nog maar 2 kilo te zwaar ben. Tsja, je moet het toch positief benaderen. Toch vind ik het lekker om op deze manier mijn frustratie kwijt te raken, want weet je. Ik voel me nu weer supergoed en tevreden over mijzelf!

Fijne zondag allemaal!

 

 

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

3 gedachten over “Mijn strijd | Resultaat

  1. Ik vind dat je het goed aanpakt! Veel succes verder nog. Ik sport sinds vorige week ook weer, ik heb dat jaren niet meer gedaan en begin me nu te storen aan het feit dat alles zo ‘losjes’ aan mijn lijf zit. Krachttraining dus!

Geef een reactie

