Geplaatst in Mijn Verhaal

Verenigingsweekend

De afgelopen twee weken waren gigantisch hectisch. De laboratorium practica, deadlines en cursus en dan ook nog de rest van de colleges vlogen om mijn oren. Nu ben ik er nog niet vanaf, want vrijdag komt het meest gevreesde Math D2 tentamen. En in plaats van mijzelf dan een weekend te geven waarin ik flink kan gaan studeren, heb ik ja gezegd voor een verenigingsweekend van mijn zwemvereniging.

Bang dat ik was. Ja bang, want er waren daar zoveel mensen die ik niet (goed) kende. En als iemand helemaal stilvalt in zulke situaties, dan is het dit drukke meisjes. Eenmaal gewend aan een situatie dan kun je zeggen dat ik ADHD heb, maar in situaties waar ik amper iemand ken en me niet op mijn gemak voel, dan ben ik één van de stilste en verlegen meisjes. Gelukkig kan ik redelijk snel ergens wennen, alleen de stap moet gezet worden. En deze keer heb ik de stap gezet.

Nu moet ik toegeven dat ik wel ben overgehaald, dat lukt bij mij natuurlijk heel makkelijk. Vooral omdat ik er stiekem ook best wel zin in had om mee te gaan. Dus daar gingen we op vrijdag 19 september jongstleden, dik bepakt met tassen & een fiets. Want die moest mee. Door een gestolen fietskar konden niet alle fietsen mee, die van mij in ieder geval wel. En wat had ik hier later spijt van… Onbekend waarnaar de bus ons ging brengen. Er was al wel snel duidelijk dat het ergens in Duitsland was. De bus was al een en al gezelligheid inclusief een bus(pub)quiz. Helaas stonden we 2 uur in de file, waardoor we pas om 12 uur ’s nachts aankwamen. Kun je natuurlijk niets aan doen.

Op de zaterdag was het plan om naar het bergmeer, de Diemelsee,  te fietsen, de route moest goed begaanbaar zijn. Dit was het absoluut niet, na 5 minuten fietsen moesten we met de fiets een trap af, na 10 minuten kwam een gevreesde 12% helling. Hier had ik nog nare herinneringen aan over gehouden van mijn zomervakantie. Toch kon het nog erger dan met je fiets een heuvel op lopen, namelijk verkeerd rijden en midden in het bos terecht komen met heuvels en kiezelpaadjes. En dan ook nog te besluiten om de weg te vervolgen, in plaats van terug te keren. Al met al hebben we er goed 2 uur over gedaan, in plaats van de 30 minuten die ervoor stond. Jullie kunnen begrijpen dat ik voor de terugweg dan ook iemand anders heb geregeld die terug mocht rijden, ik was inmiddels kotsmisselijk geworden.

Gelukkig was de misselijkheid die middag weer weg, waardoor er gezellig gedronken kon worden bij de bierbrouwerij van Westheimer, waar ook het eerste Oktoberfest van het seizoen werd gehouden. Dit blijft leuk om mee te maken. Die avond stond er nog een dropping op het programma, waarbij we de 12% helling mochten afdalen. De zondag, na nog een spelletjesprogramma, was het weer tijd om te gaan. Al met al was het een erg gezellig weekend, niet dat ik me er al helemaal thuis voel. Maar dat komt (hoop ik) nog wel!

Uiteindelijk was de bestemming Duitsland, vlakbij de Diemelsee. In een Westheimer bierhuis, geen idee wat de naam ervan was. En dat bestaat ja, een huis waar je heen gaat om bier te drinken. Inclusief een douche, die je moest betreden via sluipruimtes en een elektriciteitskamer in de kelder. Het huis bestond uit een grote zal (immens groot en hoog met ramen, zonder gordijnen), een grote hal waar tafels stonden met banken, waar de mensen dus bier drinken. Een eetgelegenheidskamertje, waar iedereen kon eten en waar de keuken aan begrensde. Ideaal als je met een grote groep ergens heen wilt, de hal gebruik je om te feesten en de zaal om je slaapbedjes in te stallen.

Maar wat is dan het moraal van het verhaal. Ik moet me niet zo druk maken om dingen, het komt allemaal wel goed. Alhoewel, nergens druk om maken is natuurlijk ook niet leuk, dus als het maar in mate gebeurt!

Hoe staan jullie in zulke situaties?

 

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

