Geplaatst in Mijn Verhaal

Mijn blonde ik.

We kennen allemaal wel de grappen over blonde mensen. Nu vind ik dat je mensen niet over één kam mag scheren, niet omdat ik zelf blond ben, maar over het algemeen. Want iedereen is uniek. Oké uniek van binnen dan, van buiten beginnen mensen steeds meer op elkaar te lijken. Neem Katy Perry en Zooey Deschanel, die twee lijken gigantisch op elkaar.

Terug op mijn blonde ik, ja ik ben echt blond. Geen kleuring, gewoon puur naturel. Ik vind het ook een belediging als mensen denken dat het gekleurd is. Op mijn negende dachten mijn ouders dat mijn blonde haar weg zou gaan, verruild zou worden voor bruin haar. Nu dik 10 jaar later, ben ik nog steeds blond, misschien iets donkerder, maar wel blond.

En of het aan mijn haarkleur ligt of niet, domme uitspraken maak ik zo nu en dan wel. Deze uitspraken worden dan meestal ook nog vastgelegd, is het in een schriftje, op de telefoon of op een muur. In het studentenhuis waar ik woon hebben we namelijk een uitsprakenmuur, nu staan er niet heel veel uitspraken op. En de meeste uitspraken zijn van bewoners die er al lang niet meer wonen, helaas heb ik het bereikt om er al met 3 uitspraken op te staan. En dat is nog nooit iemand gelukt, ze spreken nu zelfs van een muur met alleen maar uitspraken van mij, oops.

Voordat ik ze ga voorleggen, kan ik jullie verzekeren dat ik niet zo dom ben als de uitspraken doen beweren. Ik praat nou eenmaal veel en vaak zonder er erg veel bij na te denken.  Dus ik kan er echt niets aan doen…

De eerste uitspraak is “Ademen gaat via je neus en je oren”. Bedenk dat een Biomedische Technologie student dat zegt, dat maakt het toch 10x zo lachwekkend. Dit is trouwens echt een uitspraak die ik maak wanneer ik me in de discussie wil mengen, maar dan net niet genoeg nadenk over wat ik wil gaan zeggen.

Niettemin, het kan erger. Na mijn Rescue training op maandag, drink ik graag nog een kopje thee. Meestal ben ik dan de enige thuis, maar in dit geval waren we met zijn zessen. Allemaal licht ziekjes, dus om 11 uur ’s avonds zaten we met zijn allen aan een bierpul thee. En dat zag er zo leuk uit, dat ik met mijn blonde hoofd het volgende zei “Ik voel me op en top studentenhuis”. Ik weet niet het bij jullie zit, maar ik kan me dus daadwerkelijk voelen als een huis en dan specifiek gezien een studentenhuis.

Net zoals de blonde grappen beweren, vind ik het erg leuk om over mode en andere schoonheidsmiddeltjes te hebben. Stiekem ben ik ook best wel een meisje-meisje, maar dan wel eentje die (hopelijk) een beetje inhoud heeft. Dus toen het onderwerp over borstvergroting en reconstructies random werd aangebroken, was ik heel enthousiast want daar had ik net allemaal informatie voor op gezocht. Voor een project op universiteit hoor, of het mogelijk is siliconen te vervangen voor zelfgemaakt vetweefsel. Niet voor mijzelf. Dus ik reageerde al snel over welke methodes je had en de jongens begonnen al snel over de hoeveelheid aan vrouwen die het faken met make-up, kipfilet of ander ongein. Dus ook dat sommige BH’s zoveel vulling hadden. En wat zeg ik dan weer recht tegen mijn mannelijke huisgenoten (ik heb er 5 van de 8) “BH’s met vulling zitten van geen meter”. Nadat ik werd beschuldigd van het faken, heb ik ze maar netjes verteld dat ik ze niet heb.

Ja, ik kan dus echt blonde opmerkingen maken, maar dat brengt wel veel leuke situaties met zich mee en de leuke herinneringen. Maken jullie wel eens blonde opmerkingen?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Een gedachte over “Mijn blonde ik.

Geef een reactie

