Geplaatst in Mijn Strijd, Mijn Verhaal

Een tegenslag.

Je wilt ze niet, maar belanden eens in de zoveel tijd toch op je pad. En wanneer ze dan komen, komen ze op precies het verkeerde moment.

Na zaterdag 30 augustus heerlijk te hebben hardgelopen, stond ik maandag 1 september vol goede moed klaar om te beginnen aan mijn nieuwe avontuur. Krachttrainingen, hardloopschema en zelfs voedingsschema had ik al klaar. De datum was perfect en ik had er superveel zin in. Helaas gebeurde daar op maandag het geen wat totaal niet in mijn plaatje paste. Ik knalde met mijn voet keihard op de harde ondergrond, verwachtend dat het een behoorlijke schaafwond ging worden. Zag ik die avond niets aan mijn voet en voelde ik alleen pijn. Dus ik dacht dat komt van de schrok, het zal dinsdag wel over zijn.

Helaas, was daar niets van waar. Nu bijna 2 weken later heb ik er nog steeds last van. Gelukkig is het nu verdraagzame pijn geworden, en kan ik sinds afgelopen donderdag weer een beetje normaal lopen in plaats van kreupel. Helaas bracht me dit wel uit mijn enthousiasme. Hardlopen ging niet meer, de krachtoefeningen die ik had uitgekozen konden ook niet meer en daardoor zat ik een beetje bij de pakken neer. Gelukkig voor mij, graaide ik niet gelijk na het ongezonde voedsel. Waardoor mijn gewicht redelijk op het zelfde niveau is gebleken. Ondanks dat positieve, zag ik het allemaal toch niet zo snel meer gebeuren. Mijn ritme was er gewoon helemaal uit. Kan gebeuren, maar ik kan heel slecht tegen tegenslagen. De vorige keer resulteerde dat in plus 10 kilo en dagdag conditie.

En tot mijn verbazing, lukte het me om na 2 weken licht teleurgesteld te zijn geweest, uit de negatieve spiraal te klimmen. Geen idee hoe ik het geflikt heeft, maar er begon opeens een lampje te branden. Ik sta er weer met goede moed in, en in plaats van beginnen op maandag want dat heeft bij mij eigenlijk nooit geholpen. Begin ik gewoon lekker op zondag, dan wel met 2 weken vertraging, maar dat maakt helemaal niets uit. En als vervanger van het hardlopen, ga ik morgenochtend gewoon lekker mountainbiken. Dikke prima toch?!

Hoe gaan jullie om met tegenslagen?

Auteur:

Hoi lieve lezers. Dit ben ik, een klein, blond vrouw. Vol blunders en verhalen. Met een passie voor koken en lifestyle. En dat gaan jullie terug zien in mijn blog. Veel plezier. Liefs Karlijn

Geef een reactie

